Animal Crossing: Happy Home Designer — recenze

original

Mám zde ještě několik restů z konce minulého roku, kdy jsem dostal několik her na recenze a z určitých důvodů jsem se k tomu nedostal. A protože je dobré mít uklizený stůl, tak se recenzí těchto her dočkáte nyní. Toto je první z nich.

Možná si vzpomínáte na mou recenzi Animal Crossingu: New Leaf. Hra mě tehdy velmi příjemně překvapila a i když jsem to nečekal, nakonec jsem s ní strávil hodně času a užíval si život mezi zvířátky. Z toho logicky plyne, že jsem byl velmi zvědavý na nový titul nazvaný Happy Home Designer.

Happy Home Designer ovšem není tradičním pokračováním série, ale je spin-offem, tedy hrou odehrávající se ve stejném světě, ale s výrazně jinými principy. A jak již napovídá název, hlavní náplní hry bude navrhování domečků pro zvířátka ze světa Animal Crossingu.

Hra nicméně začíná docela tradičně v duchu série — přijedete do města a vyberete si pro svou postavu pohlaví a základní vzhled. Zvířátka se vám představí a mezi nimi i jediná úplně nová postava tohoto dílu Lottie, u níž si nejsem jist, jestli je to růžová hrošice nebo co vlastně za druh zvířete to je. Nicméně práve Lottie bude vaší hlavní průvodkyní touto hrou.

Ve hře tedy budete pracovat pro Nookovy domy a bude navrhovat interiéry a později ve hře i exteriéry domů, podle přání jednotlivých zvířátek. Na rozdíl od tradičního Animal Crossingu v této hře neběží reálný čas, jediné místo, které reflektuje alespoň roční období, v kterém se skutečně nacházíte, je výchozí obrazovka hry (nyní v únoru mají stromy na sobě sníh). Vlastně většinu herní doby se vyskytujete uvnitř domečků. Jediné místo, kde se můžete trochu procházet po venku, je „městečko“ v okolí vaší kanceláře. To je škoda, protože přestože hra používá stejný grafický engine jako New Leaf, pryč je skvělý efekt světa na válci.

Animal Crossing: Happy Home Designer

Jak už jsem řekl, reálný čas se v této hře nenachází, namísto toho vždy dostanete nebo si vyberete jeden úkol, tedy jeden dům a ten vykonáte za jeden herní den (ať to již stihnete za dvě minuty nebo za půl hodiny). Více úkolů v jeden herní den vám ani hra nedovolí — po dokončení domu si musíte sednout ke svému stolu a napsat o tom zápis, čímž ukončíte daný herní den. Pak samozřejmě můžete pokračovat dalším dnem a dalším domem / úkolem.

Začínáte tím, že zvířátkům navrhujete vnitřek jejich domu. Zvířátko se vám vždy představí a řekne vám svou představu o tom, jak by měl dům vypadat. Například má mít rustikální vzhled, nebo moderní styl, nebo třeba má být inspirovaný ovocem. Zvířátko si vždy doveze s sebou pár předmětů, které v domečku leží zabalené v krabicích a vy na ně ťuknete a tím je rozbalíte; poté je můžete umístit v místnosti, kam uznáte za vhodné. Dále si můžete v menu vybírat další předměty do domečku a to včetně vzhledu zdí, podlahy a samozřejmě veškerý možný nábytek a spoustu dalších doplňků. Na začátku máte předmětů odemčeno jen určité množství, ale s každým projektem se jich odemkne více a více, až se nakonec dostanete k oněm absurdně obrovským množstvím, která jsou známá i z jiných Animal Crossingů.

Po prvních pár jednodušších domečcích dostanete možnost vytvářet i exteriér, kdy budete volit vzhled domku a také zahrádku kolem něj. Do ní můžete umisťovat stromky, zahradní nábytek, venkovní hračky (klouzačku a podobně). A po dalším hraní dostanou domečky zvířátek možnost více pokojů, což vám rozšíří možnosti realizace se v interiéru — pak už není problém jeden pokoj zařídit jako obývák, z druhého udělat kuchyň, v podkroví ložnici a podobně. Principy jsou obdobné jako u New Leafu, akorát zatímco tam jste zařizovali jeden jediný domeček (svůj), tady jich na vás čekají desítky a stovky.

Animal Crossing: Happy Home Designer

A kromě toho se po několika domcích objeví Isabella, sekretářka z New Leafu, a požádá vás o návrh několika pokročilejších domů. Jako první to bude škola a později také obchod, nemocnice a kavárna. V každé z těchto obecních budov bude několik předmětů, které budou povinné (např. ve škole jsou to čtyři lavice a jedna učitelská katedra), další předměty jsou na vás a používá se stejné menu jako v jiných domečcích. Zajímavostí je, že poté, co domek dokončíte, začnou ho používat zvířátka a vy je případně můžete změnit a také jim přidělit roli (například ve škole můžete určit, kdo bude učitel). Vybírat můžete ze zvířátek, která se vám již ve hře objevila (zařídili jste jim domek), případně přiložením amiibo karet vydaných k této hře můžete do hry dostat zvířátka další.

amiibo má ještě další použití ve hře — po nějaké době se vám v hlavní kanceláři odemkne amiibo telefon. Pokud amiibo kartu naskenujete v tomto telefonu, dovoláte se příslušnému zvířátku, pozvete ho do kanceláře a můžete zařídit domeček právě jemu. Takto nemusíte čekat, až se příslušná postavička dostane do hry náhodným výběrem, ale můžete si ji takto sami zavolat. Karty se ovšem prodávají ve stylu sběratelských karet, tedy v balíčku po třech kartách, kdy před zakoupením balíčku nevidíte, jaké karty jsou uvnitř. Takže pořídit si vaši oblíbenou postavičku stejně není jen tak.

Animal Crossing: Happy Home Designer

Jak jsem již uvedl, předmětů v nabídce je na začátku relativně málo a postupně přibývají, většinou v souvislosti s tím, jaký domeček si přeje zvířátko, které právě obsluhujete. Takže když se objeví pejsek Goldie a chce po vás domeček s rustikálním vzhledem, přibudou vám do nabídky právě takové předměty, které to umožňují. Podobně když dostanete za úkol zařídit školu, přibude vám do nabídky spousta předmětů se školní tématikou, včetně tabule, globusu, kostry člověka atd. Předměty vám v nabídce zůstanou a můžete je pak používat i ve všech dalších projektech. Po nějaké době se vám ještě odemkne jakýsi průvodce ve vaší kanceláři, z kterého se můžete učit o některých skupinách předmětů. Například zde máme celou stropní skupinu s lustry a jinými předměty, které dáváme pod strop; když se z příručky tuto skupinu naučíte, odemknou se vám v nabídce všechny předměty z této skupiny. Učení ale není zadarmo, platí se za ně pomocí Play Coins handheldu a můžete se naučit jen jednu skupinu za jeden herní den.

Jak jsem zmínil na začátku celé recenze, od předchozího New Leafu jsem neměl velká očekávání, ale hra mě nakonec velmi zaujala a hrál jsem ji hodně. Bohužel, u tohoto titulu to bylo naprosto naopak. Hlavním problémem, kterým hra trpí, je totiž úplně nulový challenge. Jestliže někteří hráči kritizují sérii Animal Crossing, že hráče „za nic netrestá“, pak v této hře je to dovedeno do absolutního extrému. Každé zvířátko si na začátku doveze několik předmětů v krabicích, ale pokud ty nepoužijete a hodíte je do koše, vůbec nic se nestane. Nejen to, zvířátko bude s domečkem dokonce spokojené a zatleská vám za něj dokonce i tehdy, když jeho domeček zůstane úplně prázdný. Podobně ve škole sice musíte umístit lavice a katedru, ale hra vůbec neřeší, jestli je rozmístíte nějak smysluplně. Pokud je umístíte tak, že je vůbec nelze reálně používat, nic se neděje. A hra také plně toleruje, když umisťujete venkovní předměty vevnitř nebo naopak.

Tortimer se raduje z úplně prázdného domečku

Tortimer se raduje z úplně prázdného domečku

Jedinou praktickou odměnou ve hře je, že když použijete předmět, který zvířátko ve svém domečku chce, objeví se nad jeho hlavou na chvilku srdíčko. A to je vše. Úplně vše. Veškerá další motivace pro stavění smysluplných nebo hezkých domečků a interiérů je pouze váš vlastní pocit, že to má nějak vypadat.

To pro mě bylo velkým zklamáním. U New Leafu nebyla obtížnost nijak vysoká, ale pořád bylo zapotřebí zalévat kytky, aby vám neumřely, dělaly se dlouhodobé projekty, na ně jste postupně střádali peníze a z jejich dokončení pak člověk měl radost. Nic takového v Happy Home Designerovi není a pro mě to celou hru drasticky ničí. Brzy se dostaví stereotyp a člověk si začne říkat, že jiné hry nabízejí větší zábavu.

Celou recenzi uzavřu prohlášením, že pokud se vám líbil některý předchozí Animal Crossing, pak je jen poloviční šance, že se vám bude líbit i Happy Home Designer; a těm, které neoslovil ani New Leaf, doporučuji se vyhnout nové hře zdaleka. Hra je sice technicky velmi dobře zpracovaná, krásně běží, editor se dobře ovládá, dokonce je zde online funkcionalita Happy Home Network, ve které se můžete pochlubit svými domečky a naopak si prohlédnout cizí, ale to jaksi nestačí vykompenzovat pocit, že ve hře je strašně málo obsahu, pokud tedy za obsah nepovažujeme to, že výběr předmětů do domečků čítá tisíce položek. Pokud máte pocit, že si chcete zařizovat domečky a nevadí vám, že kromě vlastního dobrého pocitu je úplně jedno, jak budou vypadat, pak asi bude Happy Home Designer hra pro vás. Ale pokud takový pocit nemáte, pak vás jen těžko zaujme.

Animal Crossing: Happy Home Designer

Děkuji za poskytní hry k recenzi ConQuestu

2× okomentováno Animal Crossing: Happy Home Designer — recenze