Iwata komentuje trh 3DS versus chytrá zařízení

„Používám termín chytrá zařízení pro označení smartphonů a tabletů dohromady a během posledních dvou let se určitě chytrá zařízení stala ústředním tématem společnosti. Je zcela běžné vidět, jak lidé během cesty vlakem hrají na svém smartphonu a přitom je pravděpodobné, že dříve hrávali na dedikovaném herním handheldu. Jsou lidé, kteří se domnívají, že se trh pro herní handheldy zmenšuje a protože se objevuje více článku s takovým názorem, někteří lidé se domnívají, že trh pro herní handheldy bude zastíněn trhem pro chytrá zařízení a rychle zanikne.

Na druhé straně bych chtěl, abyste věnovali pozornost tomu, co jsem dnes dříve prezentoval. Ve skutečnosti jsem to samé říkal včera reportérům z burzy Osaka Securuties Exchange. Na jedné straně je pravda, že chytrá zařízení v Japonsku získala v minulém roce nejvíce pozornosti a pravděpodobně tomu tak bude i tento rok, Nintendo 3DS prodalo v minulém roce v Japonsku pět a půl milionu kusů a já jsem si jistý, že letos také pokoříme hranici pěti milionů. V minulosti byla řada dedikovaných herních zařízení a mezi nimi byl nějaký produkt, který bylo možné nazvat obrovským hitem. Nicméně i ty nejprodávanější systémy dosáhly ve svých nejlepších letech okolo čtyř milionů kusů za rok. Jedinou platformou, která v minulosti překonala pět milionů, bylo Nintendo DS a nyní se to podaří aktuálnímu Nintendu 3DS ve dvou po sobě jdoucích letech.

Hypotéza, že chytrá zařízení nahradí dedikovaná herní zařízení podle mého názoru neumí vysvětlit tuto skutečnost. Nicméně, zatímco jsme dokázali vytvořit skvělý trh pro Nintendo 3DS v Japonsku, zatím se nám to samé nepodařilo v Americe a v Evropě. Vypadá to, že jedním z důvodů, proč se trh s dedikovanými herními handheldy v zámoří zmenšil, je to, že domácí konzole, které zabírají značnou část jejich trhu, procházejí generační proměnou. Nintendo vydalo nový systém, ale teprve se nám musí podařit Wii U dostat do správných prodejních kolejí. Ostatní společnosti v tomto průmyslu oznámily uvedení nových herních systémů, což znamená, že pro zákazníky není ideální doba pro nákup nového hardwaru. Současná situace na trhu byla částečně způsobena těmito faktory a já neočekávám, že by tento trend pokračoval.

Na druhé straně věřím, že skončila doba, kdy lidé hrávali všechny druhy her na dedikovaných herních systémech. Například je přirozené, že někteří lidé mohou preferovat hraní na chytrých zařízeních namísto dedikovaných herních systémů, pokud jen potřebují takzvaně zabít trochu času při čekání. Chci říct, že existují oblasti, v nichž byly dříve používány dedikované herní systémy a dnes v nich mají větší potenciál chytrá zařízení. Na druhé straně dedikovaná herní zařízení jsou vyvíjena společně se zvažováním herního softwaru, který na nich bude spouštěn, což umožňuje přicházet s unikátními nabídkami. S vědomím toho se domnívám, že herní trh bude v určité míře oddělený.

Nedomnívám se, že chytrá zařízení budou přímo soupeřit s dedikovanými herním zařízeními. Nicméně, vzhledem k jejich růstu se domnívám, že bychom se měli snažit využít jejich existence. Například již nyní je možné prohlížet Miiverse, síťovou službu konzole Wii U, na chytrých zařízeních. Začali jsme tímto pokusem a nyní diskutujeme, jak rozšířit využití chytrých zařízení, aby nám to pomohlo podpořit business dedikovaných herních systémů. Chytrá zařízení hrála významnou roli ve zvýšení povědomí mezi zákazníky napřiklad u her Animal Crossing: New Leaf, Monster Hunter 4 nebo Pokémon X / Y. Diskuze na Twitteru o Monster Hunterovi nebo Pokémonech mohou zvýšit povědomí o těchto produktech. Také víme, že mnoho fanoušků sleduje videa Nintendo Direct ze svých chytrých zařízení. Takže namísto, abychom vnímali chytrá zařízení jako své protivníky, měli bychom je považovat za cestu, kterou můžeme podpořit náš business.“ — Satoru Iwata

Zdroj

Štítky: ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *