Iwata Asks

Rozhovory prezidenta Nintenda Satoru Iwaty s hosty.

Iwata Asks — Wii Sports Club

Iwata Asks - Wii Sports Club

1. Chtít si to co nejdříve zahrát

Iwata: Když vyšla původní hra Wii Sports1 před sedmi lety, tak jsem ji hrával, když jsem večer přišel z práce domů — a skutečně mě to bavilo! (smích) Bylo zvláštní, jak jsem se dokázal zpotit pouhým mácháním s ovladačem Wii Remote a toto období mi vydrželo docela dlouho.

1. Wii Sports: sportovní hra vydaná společně s konzolí Wii v prosinci 2006. Obsahovala hry Tenis, Golf, Bowling, Baseball a Box.

Shimamura: Vy jste hrál tak intenzivně, že jste se potil? (smích)

Iwata: Samozřejmě vím, že stačí jen lehce pohybovat s ovladačem. Po krátkou dobu jsem hrával skutečný tenis, takže jsem to vzal vážně a celý se do toho položil. Myslím, že to byl dobrý způsob pro odbourání stresu. Dnes bych se chtěl ptát na hru Wii Sports Club. Když si představím, že se vrátí ty dny, tak jsem nadšený. A dnes si to zahrajeme, že?

Shimamura: Ano. Tenis a Bowling jsou připravené, ale zahrajeme si Tenis, protože je na něm snadnější vysvětlovat charakteristiky této hry.

Iwata: Je to poprvé, kdy si zahraji Wii Sports verzi pro Wii U, takže se skutečně těším. A uděláme z toho i video, takže doufám, že se čtenáři také podívají na „Iwata Asks v pohybu.“ Ale nyní se nám představte.

Shimamura: Jsem Shimamura z oddělení Entertainment Analysis & Development Division (EAD).

Iwata Asks - Wii Sports Club - Takayuki Shimamura

Pokračování článku 

Štítky: ,

Iwata Asks — Zelda: Wind Waker HD

Iwata Asks - The Legend of Zelda: Wind Waker HD

1. Jak se zrodil ‚Toon Link‘

Iwata: Dnes bych se rád ptal na hru The Legend of Zelda: The Wind Waker HD. Než se pustíme do verze pro Wii U, tak bych měl nějaké otázky ohledně originálu, The Legend of Zelda: The Wind Waker1 pro Nintendo GameCube. Nejprve se prosím představte a řekněte, na které verzi jste pracovali včetně toho, kdy to bylo. Aonumo, začneme s vámi.

1. The Legend of Zelda: Wind Waker: hra vydaná pro konzoli Nintendo GameCube v prosinci 2002.

Aonuma: U původní hry jsem zastával pozici režiséra. Tentokrát jsem producent a šel jsem do toho jako do příležitosti napravit to, co se tehdy ne úplně povedlo. Pamatuji se, jak jsem to samé říkal o hře The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D!2 (smích)

Iwata Asks - The Legend of Zelda: Wind Waker HD - Eiji Aonuma

2. The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D: hra vydaná pro Nintendo 3DS v červnu 2011. Jedná se o předělávku hry The Legend of Zelda: Ocarina of Time, která vyšla pro konzoli Nintendo 64 v listopadu 1998. Předělávka pro 3DS přidala nové vlastnosti, například 3D vizualizaci.

Iwata: Správně! (smích) Iwamoto? Vy jste si už se mnou povídal o hře The Legend of Zelda: Skyward Sword.3

Pokračování článku 

Štítky: ,

Iwata Asks — Wii U Chat

Iwata Asks - Wii U Chat

1. Patnáct let emocí

Iwata: Dnes bych se chtěl zeptat na Wii U Chat, což je zabudovaná funkce ve Wii U pro video-chat, nebo televizní-telefon, pokud to tak někdo chce nazvat. Nejprve se prosím představte.

Tamiya: Jsem Tamiya z oddělení Network Business a měl jsem na starost řízení projektu Wii U Chat.

Iwata Asks - Wii U Chat - Fumihiko Tamiya

Watanabe: Jsem Watanabe z oddělení Design Technology Group. Měl jsem na starost knihovnu1 pro Wii U Chat. Děkuji, že jsem dnes mohl přijít.

Iwata Asks - Wii U Chat - Atsushi Watanabe

1. Knihovnou se označuje, když je program s určitou funkcí standardizován a přeměněn v komponentu, kterou může použít další program. Knihovna nemůže fungovat sama o sobě, funguje jen jako část jiného programu.

Iwata: Watanabe, vy jste z Design Technology Group, což je velmi malá sekce v divizi Integrated Research and Development, která pracuje na hardwaru Nintenda. Vaše oddělení provádí výzkum všech možných různých technologií pro použití v budoucích hrách a Wii U Chat mezi to patří.

Watanabe: Ano, tak to je.

Pokračování článku 

Štítky:

Iwata Asks — Nintendo Land

1. Vývoj začal společně s Wii U

Iwata: Tentokrát se budu ptát na hru Nintendo Land, která je startovním titulem pro konzoli Wii U. Nejprve se prosím představte a uveďte, na čem jste pracovali.

Eguchi: Jsem Eguchi z oddělení Software Development v divizi Entertainment Analysis & Development (EAD). Byl jsem producentem hry.

Shimamura: Jsem Shimamura, také ze Software Development v EAD. Dohromady s Yamashitou jsem byl režisérem. Také jsem pracoval na týmové atrakci nazvané Metroid Blast.

Pokračování článku 

Štítky:

Iwata Asks — Wii U internetový prohlížeč

1. Skrýt to je důležité

Iwata: Dnes bych chtěl hovořit o internetovém prohlížeči, který je součástí konzole Wii U. Prohlížečová technologie se rychle mění a tak jsem si jist, že vytvoření prohlížeče obsahovalo řadu dramatických okamžiků. Prosím, začněte tím, že se představíte.

Sasaki: Jsem Sasaki z oddělení Software Development & Design. Sestavoval jsem původní vývojový tým a měl jsem na zodpovědnost dohled nad celým projektem až do druhé poloviny vývoje, kdy jsem řízení předal Tsudovi a řešil jsem technologické stránky.

Iwata: Sasuki, vy jste měl na zodpovědnost i internetový prohlížeč pro Nintendo 3DS, že?

Sasaki: Správně. Nejprve jsem pracoval na Nintendu 3DS a potom v polovině jsem začal dělat na obou souběžně.

Pokračování článku 

Štítky:

Iwata Asks – Wii U Miiverse, vývojáři

1. Prohlížeč navržený pro herní konzoli

Iwata: Po rozhovoru o Miiverse s producenty je toto druhá diskuze na téma Miiverse. Děkuji, že jste přišli.

Všichni: Děkujeme, že jsme zde.

Iwata: Dobrá, začněme s tím, že se představíte a řeknete, co jste dělali na Miiverse. Yuzawo, mohl byste začít?

Yuzawa: Dobře. Jsem Yuzawa z oddělení Network Business. U Miiverse jsem převážně pracoval na systémovém návrhu serveru, ale také jsem koordinoval práce s Hatenou.1

1. Hatena Co., Ltd: Internetová společnost vyvíjející sociální služby jako např. Hatena Bookmark a Hatena Diary (Hatena Blog). Společnost byla založena v roce 2001 a její ústředí sídlí v Kyótu.

Pokračování článku 

Štítky: ,

Iwata Asks — Wii U Miiverse, producenti

1. „Empatická síť“

Iwata: Lidé, kteří se podívají na první fotografii u tohoto článku, se asi podiví nad tím, co zde dělá pan Kondo ze společnosti Hatena.1

1. Hatena Co., Ltd: Internetová společnost vyvíjející sociální služby jako např. Hatena Bookmark a Hatena Diary (Hatena Blog). Společnost byla založena v roce 2001 a její ústředí sídlí v Kyótu.

Kondo: Asi ano. (smích)

Iwata: Pracujete s námi od prvního okamžiku, kdy jsme se rozhodli udělat Miiverse. Dnešní rozhovor Iwata Asks je s producenty Miiverse. Děkuji, že jste přišli.

Kondo a Mizuki: Je nám potěšením.

Iwata: Miiverse je online herní komunita, která je integrována na systémové úrovni Wii U. Umožňuje lidem z celého světa propojit se skrz své Mii postavičky. V prostoru mezi oblíbenými hrami mohou sdílet své myšlenky a posílat ručně kreslené ilustrace, nebo psát komentáře a užívat si interakci s ostatními. A navíc k možnosti vyměnit si své ID údaje tak jako dříve Friend kódy2, v Miiverse je mnohem snadnější se s někým spřátelit. Prosím, představte se nám, začněme s vámi, Kondo.

2. Friend kód: ID přiřazené hráči, když se připojil s Wii, Nintendo DS nebo Nintendo 3DS k internetu. Pomocí výměny Friend kódů mohli hráči u příslušných titulů hrát společně online.

Kondo: Jsem Kondo ze společnosti Hatena. Měl jsem na starost vytvoření originálního konceptu Miiverse. Je mi potěšením být zde.

Mizuki: Jsem Mizuki z oddělení Network Business v Nintendu. U Miiverse jsem byl něčím jako producentem nebo režisérem.

Pokračování článku 

Štítky: ,

Iwata Asks — Wii U GamePad

1. Bezdrátová výzva

Iwata: Dnes se budu ptát na ovladač Wii U GamePad. Když je hotový, tak to vypadá přirozeně, že funguje jedna radost, ale spousta lidí prošla procesem pokus-omyl při tom, aby zajistili bezvadnou funkčnost. Děkuji všem, že jste dnes přišli.

Všichni: Jsme rádi, že jsme dnes zde.

Iwata: Dobrá, prosím aby se každý z vás představil a řekl nám, na čem pracoval.

Yamashita: Jmenuji se Yamashita a jsem z divize Integrovaného výzkumu a vývoje. Měl jsem na starost dát dohromady celkový software. Ve spolupráci s Iwamotem jsme pracovali na firmwaru1, který běží v ovladači Wii U GamePad a softwaru pro spojení s konzolí Wii U.

1. Firmware: software v zařízení, který vykonává základní funkce tohoto zařízení.

Pokračování článku 

Štítky:

Iwata Asks — Wii U

1. Změny v televizi

Iwata: Před šesti roky začala série rozhovorů Iwata Asks povídáním o hardwaru Wii 1 víceméně náhodou. Nikdy mě nenapadlo, že bude pokračovat tak dlouho. Nyní zde máme nástupce konzole Wii a já jsem velmi vděčný, že s vámi mohu opět hovořit.

Dnes začínáme sérii, v které bych se rád ptal, jak vznikl hardware Wii U. Děkuji, že jste dnes přišli.

Všichni: Děkujeme za pozvání.

1. Wii Hardware: první ze série rozhovorů o konzoli Wii, který vznikl v září 2006 a dal vzniknout sérii Iwata Asks.

Iwata: Nejprve se prosím představte. Není žádný důvod znovu představovat Takedu, ale je to osoba, která je v Nintendu zodpovědná za vývoj hardwaru.

Takeda: Jsem Takeda. Děkuji, že jsem mohl znova přijít.

Pokračování článku 

Štítky: