Rumors

Neověřené spekulace, aneb jedna paní povídala…

Rumor — Octolingové budou hratelní ve Switch verzi Splatoonu

To, že by Nintendo umožnilo hrát ve Splatoonu za Octolingy, se spekulovalo již před rokem a půl. Nic z toho se ale ve Wii U verzi hry nestalo. Liam Robertson ovšem říká, že podle jeho informací se dočkáme ve Switch verzi hry. To by rozhodně byla pěkná novinka. Zatím je to ale nepotvrzená spekulace.

Zdroj

Štítky:

Rumor — Switch podporuje voice-chat

A máme tu další čerstvou spekulaci — podle té bude Switch nativně podporovat voice chat. Zajímavé také je, že dle této spekulace kromě připojení sluchátek k tradičnímu jack konektoru na těle přístroje by měla být podporována i Bluetooth sluchátka.

Zdroj

Štítky:

Rumor — Zelda: Breath of the Wild přece jen vyjde s launchem Switche

Laura Kate Dale zveřejnila před chvílí novou spekulaci, v které píše, že navzdory všem dosavadním spekulacím hra The Legend of Zelda: Breath of the Wild nakonec vyjde v den launche platformy Nintendo Switch — tedy v Severní Americe, o ostatních regionech se zatím neví. Laura tvrdí, že viděla finální verze marketingových materiálů, které jdou nyní do výroby a z nich tuto informaci má.

Samozřejmě, nadále se jedná jen o spekulaci. Snad zjistíme více příští týden v pátek.

Aktualizace: čerstvé číslo japonského časopisu CoroCoro uvádí jako datum vydání v Japonsku „jaro 2017“.

Zdroj, zdroj

Štítky: ,

Vánoční rumory o Switchi

Ani o vánočních svátků internet nespí a tak se i během nich objevila na síti hromada spekulací ohledně chystané konzole Nintendo Switch. Uvedeme si je všechny v jednom příspěvku:

  • Switch je kompatibilní s Wii LAN adaptérem pro ty, kteří nemají Wi-Fi
  • Wi-Fi podporuje dual-band (tedy jak 2,4GHz, tak i 5GHz pásmo)
  • Wi-Fi má standard 802.11b/g/n/ac
  • také Bluetooth podporuje dual-band
  • Bluetooth podporuje režimy BRD, ERD a Low Energy
  • k přístroji je adaptér o výkonu 39 Wattů
  • německý obchod uvedl pro Switch datum vydání 19. března
  • stejný německý obchod uvádí následující hry pro systém:
    • Mario Kart 8 (launch titul)
    • Splatoon (launch titul)
    • Skyrim Special Edition
    • Mario
    • Sonic
    • Zelda: Breath of the Wild (nejspíš ne launch titul)
    • Dragon Quest XI
  • Capcom vyvíjí pro Switch řadu titulů, včetně Resident Evil 7
  • Resident Evil 7 bude podporovat režim virtuální reality postavený na tomto patentu.
  • launchové hry budou obsahovat dvě exkluzivity pro Switch od třetích stran, přičemž jednou z nich bude spekulovaný Rabbids vs. Mario
  • projekt vyvíjený studiem Retro Games nebude na prezentaci 13. ledna ukazován
  • úvodní nabídka her na Virtual Console nebude velká; samozřejmě, bude se postupně rozrůstat
  • majitelé Virtual Console her na Wii U nebo 3DS budou moct za „malý“ poplatek upgradovat hru na Switch
  • Switch verze hry Pokémon Sun / Moon bude obsahovat více jak 20 nových Pokémonů
  • většina věcí ohledně Switche je nyní známá buď oficiálně, nebo skrz spekulace; přesto se ještě pár překvapení objeví na konferenci 13. ledna
  • na předváděcí akci bude ukázána jedna „neočekávaná značka.“
  • nákupy jsou nyní vázané na účet, ne na přístroj
  • nový Mário bude ukazován v hratelné podobě a bude si ho možné vyzkoušet na akcích pro novináře a pro veřejnost
  • Splatoon, Smash Bros a Mario Kart 8 jsou vylepšené porty, nejsou to nové hry. Mario Kart je významně vylepšený, na druhé straně Smash Bros. mají jen minimum novinek
  • Zelda: Breath of the Wild nevyjde současně s přístrojem, ale až později
  • Ubisoft chystá teaser na Beyond Good & Evil 2, není ale jisté, jestli se stihne na 13. ledna
  • Monolith Soft dělá na nové hře, která bude mít stejný styl boje a další prvky jako hry Xenoblade
  • pokud je v přípravě port Xenoblade Chronicles X, pak ho dělá jiné studio než Monolith
  • Switch použí v přenosném režimu snížený výkon; je možné ho přepnout na plný výkon, nicméně je to záležitost vývojářská, ne uživatelská.
  • přístroj podporuje Miiverse, na kterou je možné nahrávat screenshoty a videa z her skrze tlačítko Share na ovladači
  • ovladače Joy-Con obsahují analogové spouště
  • přístroj je kompatibilní s ovladači Wii Remote, některé hry je mohou využívat

Pamatujte, že vše výše uvedené jsou jen neověřené spekulace.

Zdroj, zdroj, zdroj, zdroj

Štítky:

Rumor — Switch podporuje vyšší rozlišení, než se očekává

Před pár dny napsal Eurogamer (oficiálně neověřené) informace o taktech procesoru a grafiky platformy Nintendo Switch a pro většinu fanoušků to bylo zklamáním. Očekávali totiž takty vyšší a začali mít obavy o výkon přístroje.

Jenže novinář Takashi Mochizuki z japonské mutace listu Wall Street Journal nyní na Twitteru zveřejnil překvapivou zprávu a to tentokrát o rozlišení, které bude Switch podporovat. Obecně se očekává, že při připojení na televizi bude Switch podporovat FullHD (tedy 1080p) rozlišení, při handheldovém režimu poběží v rozlišení 720p. Mochizuki ale tvrdí, že rozlišení bude vyšší, konkrétně 1440p v konzolovém režimu a 1080p v handheldovém.

Mochizuki také píše, že pro zobrazování na televizi Switch používá standard DisplayPort over USB-C; interní sběrnice konzole pak běží na frekvenci 5 Gbps (jen pro informaci, sběrnice 3DS má rychlost 128 Mbps). Všechny uvedené informace pocházejí od japonské výzkumné agentury Ace Research Institute.

V každém případě výkon handheldu zůstává nadále otázkou a jeho reálné možnosti odhalí nejspíš až předváděcí akce plánovaná na polovinu ledna.

Zdroj, zdroj

Štítky:

Rumor — taktovací frekvence procesoru a grafiky Switche

Britský Eurogamer, respektive jeho divize Digital Foundry vydala nový článek ohledně specifikací chystané konzole Switch. Jedná se samozřejmě o neoficiální spekulace, nicméně článek uvádí, jaké taktovací frekvence údajně má procesor a grafický čip přístroje…

„Jak se již spekulovalo, nový hardware Nintenda obsahuje dvě provozní konfigurace — a přístroj rozhodně neběží na plný výkon v mobilní formě, v porovnání s tím, když je v docku a připojen k televizoru. Můžeme potvrdit, že dock neobsahuje dodatečný grafický čip ani žádný jiný hardware, bez ohledu na to, že si Nintendo přihlásilo patenty s něčím takovým. Ve stavu, kdy výdrž na baterii není problémem, umožní zadokovaný Switch mnohem vyšší rychlost grafiky. A zjednodušeně je to jako rozdíl mezi dnem a nocí.

Kde Switch zůstává beze změny, je rychlost hlavního procesoru — ten běží na frekvenci 1020 MHz bez ohledu na to, jestli je přístroj v docku nebo ne. To zajišťuje, že herní logika neutrpí tím, když je přístroj použit na cestách: výpočty ve hře zůstávají stejné. Řadič paměti běží na 1600 MHz v zadockovaném stavu, ale pokud přístroj vyjmeme z docku, rychlost klesne na 1331 MHz. Nicméně vývojáři mohou softwarově přepnout na plnou rychlost přístupu do paměti, pokud to potřebují.

Hlavní procesor tedy běží na poloviční rychlosti oproti standardní Tegře X1, ale ještě zde máme grafický čip, který se ukazuje být daleko více kontroverzní. Ani když je Switch v docku, tak nedosahuje plného potenciálu Tegry X1. Rychlost grafiky je v tomto stavu 768 MHz, což je výrazně méně než v přístroji nVidia Shield Android TV, který používá 1 GHz. Ale hlavním překvapením je, o kolik Nintendo sníží takt grafiky při běhu na baterii. Není to překlep, grafika pak skutečně běží na rychlosti 307,2 MHz — tím chceme říci, že grafika Switche mimo dock běží na pouhých 40 procent ve srovnání s zadockovaným stavem. A pokud si to vývojáři her přejí, mají možnost přepnout na tuto nižší rychlost i v okamžiku, kdy je přístroj vložen do docku.“

Zdroj

Štítky:

Rumor — Switch je postaven na architektuře nVidia Maxwell

Podle serveru GamesBeat je chystaný stroj Nintendo Switch postaven na architektuře nVidia Maxwell. Připomeňme, že Maxwell je minulou architekturou této firmy a byly na ní postaveny například karty GeForce řady 900; současná architektura firmy nVidia se nazývá Pascal a je použita ve stávajících grafických kartách GeForce 1000.

GamesBeat píše, že se Nintendo muselo rozhodnout rychle a nemohlo čekat na architekturu Pascal, pokud chtělo stihnout plánované vydání v březnu 2017. Pokud by se rozhodlo pro Pascal, tento termín by se nestihl.

Server také píše, že Switch má grafický výkon něco přes 1 teraflop a grafickým výkonem při hraní na televizi se nedokáže vyrovnat PS4 a nejspíš ani nezvládne 4K grafiku. Pro informaci, PS4 disponuje výkonem 1,8 teraflop. Již starší spekulace hovořily o tom, že Switch má výkon srovnatelný s XOne, ale nedokáže se srovnávat s PS4.

Ačkoliv nižší výkon může znít jako zklamání, GamesBeat připomíná, že důsledkem by měla být nižší cena v porovnání s jinými novými systémy. Grafický systém založený na platformě Maxwell je integrován přímo v chipu Tegra, což „zabírá méně místa, potřebuje méně elektřiny a stojí méně, než použít dva chipy v jednom přístroji.“

GamesBeat také píše, že Nintendo velmi brzy rozesílalo dev-kity pro platformu Switch třetím stranám, aby měli dostatek času pro vývoj svých her. Dev-kity byly založeny na standardním procesotu Tegra X1, zatímco finální systém je zákaznický procesor odvozený z tohoto systému.“

Zdroj

Štítky:

Yooka-Laylee nesjpíš vyjde začátkem dubna

Oficiálně ještě datum vydání hry Yooka-Laylee oznámeno nebylo, nicméně nyní se na Xbox Storu objevilo pro tuto hru datum 11. duna 2017. Před nějakým časem brazilský obchod u této hry uvedl datum vydání 7. dubna, což je velmi blízko. Je tak pravděpodobné, že v tomto období můžeme hru očekávat.

Zdroj

Štítky:

Rumor: Dark Souls 3 běží na Switchi a zvažuje se vydání celé trilogie

Logo společnosti From Software se objevilo mezi oficiálními podporovateli platformy Nintendo Switch, přičemž všichni fanoušci vědí, že nejpopulárnějším produktem těchto vývojářů jsou Dark Souls. Laura Kate Dale ze serveru LetsPlayVideogames minulý týden zveřejnila spekulaci, že vývojáři z From Software již mají hru Dark Souls 3 plně funkční na Switchi. Laura uvádí, že Dark Souls 3 běží na hardwaru s takovým výkonem, s jakým jsou vývojáři spokojení — nejsou ovšem specifikovány konkrétní detaily, jako snímková frekvence a podobně.

To, že hra je funkční, ještě neznamená, že skutečně vyjde — to je prý záležitost, kterou studio From Software v současnosti řeší. Mezi zvažovanými možnostmi je nicméně i varianta, že by pro Switch vyšla kompletní trilogie Dark Souls, respektive vývojáři plánují vydat trilogii pro původní platformy a zvažovaná možnost je, že by ve stejném okamžiku vyšla i pro Switch.

Zdroj

Štítky: , ,

Rumor: Switch nabídne hry z GameCube v rámci Virtual Console

Minulý týden jsme měl povinnosti, které mi neumožnily věnovat se tomuto webu. Nyní jsem zpět a uveďme si alespoň ty nejdůležitější novinky, které se v minulém týdnu objevily.

První na řadě je spekulace, která se minulý týden objevila na internetu. Nejprve Emily Rogers na Twitteru uvedla, že se k ní dostaly určité informace ohledně služby Virtual Console na Switchi a že to určitě fanoušky potěší, jelikož se jedná o něco, po čem volali. Po několika hodinách se pak objevily konkrétnější spekulace a to od více zdrojů najednou, včetně britského Eurogameru, které uvádějí, že služba Virtual Console na Switchi nabídne hry z platformy GameCube.

Údajně je podpora GameCube v současnosti již hotová a funkční a Nintendo už má i připravené tři hry, které by měly vyjít během launchového okna Switche. Jedná se o tituly Super Mario Sunshine, Luigi’s Mansion a Super Smash Bros. Melee. A dalším titulem, který má být v současné době testován pro vydání, je původní verze Animal Crossingu — což je zajímavé z toho pohledu, že v této hře běžela emulace NESu a bylo v ní možné hrát Super Mario Bros., Zeldu nebo Donkey Konga.

Emulaci hardwaru GameCube údajně připravila divize NERD (Nintendo European Research and Development), což je stejný tým, který pracoval na konzolce NES Classic Mini, která se stala hitem v letošním roce.

Podpora her z GC také nepřímo naznačuje, že by spouště na Switchi mohly být analogové. Totiž ovladač pro GameCube měl spouště analogové a řada her jich využívala, včetně uváděného Super Mario Sunshine (úroveň zmáčknutí spouště určovala množství stříkané vody). Připomeňme, že Wii ani Wii U nepoužívalo analogové spouště, ale jen digitální.

Zdroj

Štítky: , , , , , , , ,