Akční zaměření Resident Evil 4 bylo rozhodnuto po komerčním neúspěch Resident Evil Remake

Resident Evil 4 se vydal úplně jiným směrem než předchozí hry série. U tohoto dílu se Capcom zaměřil podstatně více na akční stránku než na hororovou.

Toto rozhodnutí udělal režisér Shinji Mikami a nyní vysvětlil, co bylo důvodem. Jednak remake prvního Resident Evilu, který vyšel v roce 2002, byl podle Mikamiho „komerčním neúspěchem“, jednak Mikami se chtěl zaměřit více na hratelnost a méně na strašení hráčů.

„Pokud chcete dělat skvělé hororové hry, pak musíte mít tým lidí, kteří mají hororové hry skutečně rádi. Pokud do týmu přivedete lidi z jiných míst, tak skončíte s akčněji orientovanou hrou. U Resident Evilu 4 jsem měl záměr nabídnout akčnější hru. Pětka a šestka jdou pochopitelně mimo mou zodpovědnost, ale u dvojky a trojky to nebyl přímo záměr, s jakým jsem hry dělal, prostě to tak přirozeně vyplynulo v akčnější hry.

Mám pocit, že série Dead Space jde po stejné cestě. Přirozeně se to stává více akční. Když vývojáři přemýšlí o hráčích… Nemyslím, že to je způsob, že by si řekli: ‚Dobrá, pokud chceme prodat ne dva miliony, ale čtyři miliony, tak tam musíme dát více akce.‘ Je to spíše intuitivní proces.

U Resident Evilu 1, 2 a 3 a všech ostatních her před Resident Evilem 4 jsem vývojářům vždy říkal: ‚Strašit hráče je nejvyšší prioritou.‘ Ale u RE4 jsem poprvé řekl, že nejdůležitější je zábavná hratelnost. To jsem tehdy řekl. A druhou prioritou nebylo nic. Až na třetím místě byl strach. To jsem tehdy řekl týmu. To vše vzešlo z komerčního neúspěchu Resident Evil Remaku. A jak jsme viděli, Resident Evil 4 se prodával skutečně dobře. Mám z toho takové menší trauma, protože se Resident Evil remake neprodával dobře — mnohem víc, než si lidé myslí.“

Zdroj

Štítky: , ,

2× okomentováno Akční zaměření Resident Evil 4 bylo rozhodnuto po komerčním neúspěch Resident Evil Remake

  1. iDante napsal:

    Resident Evil Remake bol najlepši diel série spolu s RE Zero.A to že sa nepredaval bola chyba(našťastie) lebo Mikami trval na vydaní hry iba na Gamecube

  2. Mr. Gray napsal:

    Úplně nesouhlasím. Jasně, RE 1 bylo ve své době revoluční hrou. Bohužel v době, kdy vyšel Remake však bylo ovládání hry značně přežité. Přestože byl remake velmi povedený, zachování ovládacího schématu z RE1 ho v podstatě odsoudilo k neúspěchu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *