Analytik: za nedostatečnou podporu third-parties pro Nintendo může Sony

Spousta lidí v posledních letech diskutuje o nedostatečné podpoře tzv. třetích stran (tedy samostatných vydavatelských domů) pro konzole Nintenda, primárně pro Wii U. Zatímco většina z lidí z této podpory viní Nintendo, nyní japonský analytik hodil vinu na Sony. O nadcházejícím setkání vedení firmy s akcionáři totiž napsal…

Společnost bude na následujícím setkání s akcionáři 30. ledna diskutovat

  • rizika vývoje obsahu vzhledem k nedostatečné výši prodejů 3DS a Wii U
  • způsob, jakým se postaví nedostatečné podpoře od třetích stran způsobené SCE (Sony Computer Entertainment), která intenzivně investuje do marketingu multiplatformních titulů
  • vzhledem ke zvyšujícím se nákladům ohrožujícím profitabilitu konzolového trhu, doufáme v odpověď o hledání nového obchodního modelu.

To, že Sony investuje do (kupuje si) podpory third-parties je známo. Pokud vás napadlo, že to samé dělá i Microsoft, pak si uvědomme, že konzole Microsoftu v Japonsku skoro neexistují, takže je logické, pokud je japonský analytik vůbec neuvážil. Nintendo si nikdy podporu third-parties nekupovalo, nemuselo totiž.

Zdroj

Štítky: , , ,

3× okomentováno Analytik: za nedostatečnou podporu third-parties pro Nintendo může Sony

  1. El_Scorpio napsal:

    Zaujímavé, že slabá podpora tretích strán sa spomína len s Wii U. To že 3DS nemá ani polovicu toho čo Wii U nik nespomenie.

    • Mr. Gray napsal:

      Na 3DS to asi nikoho tolik neštve, protože tam hry jsou. V poslední době mám ale pocit, že i třetí strany začínají tušit, že na 3DS jsou peníze. A brzy podle mého pochopí i Wii U.

      • onik81 napsal:

        Co mají pochopit? WiiU se slušně prodává jen v Japonsku a hry vychází v podstatě jen tam. A o ty v naprosté většině okolní svět nestojí. Jsou hodně specifické.
        Až i v Japonsku nastoupí PS4 a One, bude po poslední hřebíček do rakve WiiU. Nemám z toho radost, ale Nintendo si za to může sama. MS i Sony nepotřebují nutně kupovat podporu třetích stran. Tam se můžou všichni přetrhnout. Ale samozřejmě je součástí marketingu taky exkluzivní obsah. Ten hodně ovlivňuje spotřebitele. Přesto je v drtivé většině už jen časově exkluzivní a přesto se následně portuje na ostatní platformy mimo Nintendo.

        Jsem v podstatě nový majitel WiiU a nabídka je víc než katastrofální. To nemluvím o online službách a cenách. 3DS zbytečně dusí předraženost her. Prodávalo by se líp, kdyby chtěli. U WiiU můžeme jen tipovat, kdy skončí. Ani poloviční zlevnění mu nijak zásadně život neprodlouží.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *