Český Sony fanboy komentuje Nintendo…

Štítky: , , , ,

17× okomentováno Český Sony fanboy komentuje Nintendo…

  1. Simon napsal:

    30 minút strateného času 🙂 tých 7 sa možno aj dalo.

  2. Maxipes napsal:

    Nemá to hlavu ani patu, měl by se zastřelit a smazat

  3. seth123 napsal:

    smileface se dostal až na ninty 😀

  4. Zayl napsal:

    Souhlasím snad pouze s 2 věcma. 1) Nedát k 3DS XL nabíječku je docela drzost.
    2) Hry od Ninteda jsou fakt docela drahé, a to je hlavně problém v tom, že jejich cena moc nejde dolů.

  5. daveldvd napsal:

    Pobavilo mě když zvýraznil to že je to Japonská firma jakoby Sony nebylo 😀 bůhví zda to ví 😀

  6. Tomires napsal:

    Tak jsem si zase po dlouhé době pustil nějaké české video o hrách. I když mám obecně vůči 99% českých LP averzi kvůli jejich neprofesionalitě, tak musím uznat, že tohle video bylo na mnohem lepší úrovni. Ano, navážení do fanoušků big N by si mohl odpustit. „ultra hyper Nintendo fanboys“, kteří slepě kupují pouze Nintendo hry a zcela ignorují vše ostatní sice existují, ale určitě to není doména tohoto portálu.

    S většinou věcí, které byly ve videu uvedeny se souhlasit dá. Nintendo mělo a má svůj obchodní model a drží se ho zuby nechty protože zkrátka nemá na výběr. Ano, hardware a zejména hry jsou notně předražené a ano, v době smartphonů se s price pointem software nad 50 dolarů blbě konkuruje hrám jako jsou Angry Birds. Jeden může sice namítnout, že taková Zelda toho nabízí mnohem víc než typická hra pro iOS/Android, jenže v očích casual hráčů (což je právě skupina na kterou Nintendo mířilo nejvíc) se jedná o to samé. Já osobně jsem si řekl, že až skončí éra handheldů, skončím s přenosnými hrami. Musím také podotknout, že výkonnější Vita v kombinaci s PS+ je finančně daleko výhodnější než 3DS, nicméně u Vity je zase problém s absolutním nezájmem marketingového oddělení Sony. Vlastnictví 3DS je však v každém případě nutnost, byť by to bylo pouze pro novou Zeldu.

    S „dětským obrazem“ her od Nintenda souhlasím pouze z části. Musím sice říct, že v poslední době trávím více času na své Vitě, ale Nintendo si nemůže dovolit ztratit onu významnou demografii hráčů ve věku ~6-15 let, tedy prostoru, kde v současné době neexistuje ona konkurence smartphonů / tabletů (popř. existuje v menší míře). Na druhou stranu nevím, proč by si dospělý člověk nemohl užít hru, která má větší barevný gamut než stereotypní hněď Call of Duty.

    Trošku mne vyděsily superlativy směřující ke hře RYSE. Ta hra dle mého stojí slušně řečeno za pytel.

    Takže asi tak. Doufám, že jsem v komentáři na nic zásadního nezapomněl a omlouvám se za možné chyby, kontrolovat to nebudu.

    • Poseidon napsal:

      Pod tohle se ti podepíšu. Občas sem přispívám a asi každý ví, že jsem v poslední době spíše nakloněn pro Sony, přesto nemusím číst a poslouchat kde jakou volovinu. Každá s firem má, ale i měla problémy (myslím M N S). Bohužel N je z těchto firem nejvíce závislá na historii a jejích mechanizmech – nedokázala se z nich vymanit a ani je zásadně změnit, proto mohou být jejím hřebíčkem do rakve. Uvidíme jestli se N změní, my to stejně nezměníme…

    • Mr. Gray napsal:

      Asi mi na videu nejvíc vadil tón ve smyslu, Nintendo dělá všechno špatně, konkurence dělá všechno dobře, konkurence přežije, Nintendo zajde. Analýze na konci chybělo podstatné: Jak bude vypadat videoherní průmysl za 10 let? Ano, Nintendo možná nebude, nebo bude ve formě vývojáře software. Jak na tom ale bude Sony nebo MS? Budou dále vyráběh hry a konzole tak jako dnes? Já jsem přesvědčený, že ne. Resp. trh bude natolik jiný, že nebude mít smysl o tom mluvit tak, jako to dělal Smileface.
      Ale k Tvému příspěvku:
      Nintendo se nedrží svého modelu, protože nemá na výběr, ale protože mu tento model funguje a vynáší. Pokud by Nintendo více podporovalo třetí strany, bylo by to výhodné i pro ně, protože by věděli, že můžou na Nin. platformách vydělat i bez slev, do kterých jsou tlačeni na konkurenčních konzolích, protože prostě Nintenďáci jsou zvyklí utrácet.
      Komu stačí Angry Birds na mobilu si nebude kupovat 3DS, takže je to různá cílovka a Nintendo to moc doře ví.
      Finanční výhodnost Vita a PS+ je diskutabilní. Kdyby to tak bylo, tak Vita tolik nestrádá a schramstne celý trh včetně 3DS. Jenže u konzolí není cena/výkon nejdůležitější. Důležitější jsou hry a ty má právě Nintendo na 3DS.
      Kdo má jakoukoli konzoli Nintenda, tak ví, že „dětský obraz“ je výmysl fans konkurenčních konzolí, aby měli proč na Nintendo kydat špínu. Faktem je, že Nintendo nabízí pestrou nabídku titulů, které jsou kreativní grafickým provedením i gameplayí a dokazuje, že budoucnost videoher není v realistickém zobrazení a přibližováním k filmům. A nedokazuje to jen Nintendo ale i právě trh tabletů a mobilů, kde mají úspěch hry jako Angry Birds. Realističnost je jen chyméra, za kterou se honí pár hardcorešílených hráčů a pár studií, které na to mají prachy.

      • Tomires napsal:

        Jó, s tím tónem budeš mít asi pravdu. Sony je na tom pouze o trošku líp než Nintendo a Microsoft bude přinejhorším tlačit svoji vizi „TV“ a „sports“.

        Neřekl bych, že Nintendu tenhle model moc vynáší (alespoň co se stolních konzolí týče), ale třetí strany k sobě tak jednoduše nenažene. Alespoň ne s 4,5 mil. prodaných konzolí za 1,25 roku působnosti na trhu. Může to vyřešit dotacemi vývojářů á la Sony a Vita (Borderlands 2), jenže to by Nintendu narušilo cash flow. Další věcí je technologická zastaralost a odlišná architektura (PPC vs. x86). Proč si mazat ruce s platformou, na kterou si to stejně nikdo nekoupí, že? Stěžejní podmínkou pro úspěch Wii U je dle mého také vydání nějaké zcela nové IP. Pochybuji, že se dá 2D Mario nějak (kromě grafiky) inovovat podobně jako třeba Zelda.

        „Dětský obraz“ není výmysl, nýbrž efektivní způsob jak rozšířit cílovou skupinu. Jako příznivce Nintenda tento přístup chápu a nikterak mi nevadí. (co mi vadí jsou výmysly typu friend codes) Když se můžu dívat na My Little Pony, proč bych si nemohl užít i některou z barevnějších her?

        A koho zajímá opravdu pouze ona „realističnost“, tak stejně nepůjde pro konzoli, ale pro výkonnější PC. Na druhou stranu, když máte jako (AAA) vývojář k dispozici tři konzole, z toho dvě na podobné HW úrovni – nebudete z nich chtít vymáčknout maximum? Nesnažím se samozřejmě vyzdvihovat názor některých jedinců, že grafika tvoří 60% hry, zejména z důvodu, že je to čirá hovadina, nutno si však uvědomit, že se jedná o nedílnou složku hry a nějak ty ovečky musíte do té či oné stáje nahnat.

  7. El_Scorpio napsal:

    Posledne 3 prispevky (Tomires, Poseidon a Mr. Gray) su velmi na urovni, akurat nesuhlasim v tom poslednom odstavci ze „detsky obraz“ je vymysel konkurencnych fans. Mozno by som to prelozil skor ze tie hry su az prilis „family friendly“ lebo verim ze mnoho majitelov konzol od Nintenda su uz na slovo decko alergicki 🙂 Nintendo samo dlhe roky razilo tuto politiku, 1 priklad za vsetky Mortal Kombat, kde bol namiesto krvi pot. Takisto v DS verzii Residenta je mozne si zapnut zelenu „krv“, alebo sliz alebo co by to chcelo symbolizovat.

    Neda sa to vsak globalizovat, lebo taka Legend of Zelda vyzera ako pre deti, ale cielovka je uplne ina. A Nintendo ma aj dospelacke serie, ktore ale nevyuziva natolko ako by mohlo, cim si same skodi. Metroid je vec silne inspirovana votrelcami a cely internet uz roky caka na 2D / 2.5D diel (najlepsie pre 3DS).

    • Tomires napsal:

      Tak tak, v druhém příspěvku jsem to trošku rozepsal.

      • Tomires napsal:

        Ještě bych chtěl dodat, že já nějaký rating neřeším už od svých asi devíti let, kdy jsem poprvé spustil Quake III Arena. V očích psychologů a lidí z PEGI/ESRB budu asi masový vrah. 🙂

        Na druhou stranu je rating celkem zajímavá pomůcka pro sociologický výzkum. Dá se třeba zjistit, které státy jsou háklivější na násilí a které třeba na sex (typicky USA). Jo, a taky se jedná o takřka bezednou kasu na peníze.

    • Mr. Gray napsal:

      Nintendo se už snaží nebýt konzolí jen pro děti. Wii U mělo být konzolí pro dospělé a demonstrovali to tím, že lunchovou hrou bylo Zombi U. Bohužel vývojáři, kteří dělají drahé dospělé hry zatím do Wii U investovat nechtějí, protože prodeje za moc nestojí. To s tím Mortal Kombatem, to se stalo na SNES a v Nintendu si rvou vlasy, protože i po více jak 20 ti letech to lidi vytahují, aby dokázali, že Nintendo je hračka pro malé děti.
      Co se týká Zeldy, tak je vidět, že si hrají se styly a třeba taková TP vypadala dospěle. Právě to experimentování s různými polohami mě hodně baví.

      • Simon napsal:

        KEď som bol dieťa túžil som po Gameboy, teraz keď som trochu starší tak som si zaobstaral Nintendo 3DS. A pozerám urobil som dobre. Mám rád anime štýl, fantasy a také dá sa povedať kreslené.
        Zaobstaral som si ho hlavne kvôli Titulom ako pokemon a super mario. No a končím tak že počítam aj zo Zeldou, FE: Awakening a iné.
        Rozhodne mi nepríde ako konzola pre deti a naháňanie za grafikou, ma rozhodne neláka.

  8. Wunderpepi napsal:

    Nintendo to dělá dobře. Cílovkou Nintenda nejsou a nikdy nebyli dospělí, přestože se mu daří dospělé oslovovat vtipností, poutavostí a především vysokou společenskou zábavou her. Proto je úplně mimo srovnávat konzole X-Box, PS a WiiU. Je to stejné, jakoby někdo vyčítal dětskou atmosféru Disneylandu. Když do něj přijdete, je tam skoro víc dospělých, než dětí a baví se všichni skvěle celý den (až na ty fronty… :)). Na tomto modelu Nintendo vždy stavělo a Iwata ví, co dělá.

    Třebaže Nintendo ve srovnání finančním nekonkuruje MS nebo Sony, vytváří dle slov autora podcastu „ikonické“ tituly. Vytvořit v komerčním světě něco „ikonického“, tedy „silný brand“ je výhra po všech stránkách a značka jako Mario nebo Zelda je dražší než veškeré technologie od MS i Sony, troufnu si tvrdit, že i než samotné Nintendo. Je to stejné, jako s Pilsner Urquell – samotná značka je dražší, než všechno pivo, co tam letos uvaří. Dělat ekonomické bilance a návrhy a současně označovat hanlivě postavy z Nintenda portfolia mi přijde trošku slaboduché.

    Někdo tady také připomenul age rating. Taky jsem ho nikdy nesledoval, ale jen do doby, než začala hrát hry má dcera. A tady se musím opět přiklonit k Nintendu, protože zatímco 8 z 10 titulů pro WiiU nebo 3DS jí bez problémů koupím, u PS či XB by tomu bylo přesně naopak.

    Trošku bych polemizoval o vytláčení handheldů mobily a tablety. Určitě to výrazně hýbe trhem, ale stejně jako Kindle nevytlačí papírovou knížku, nevytlačí mobil handheld. Je sice fakt, že jsem se až divil, kolik titulů mi vyhodí AppStore při zadání Capcom nebo Bandai, nicméně čistě z mého pohledu mi hraní na těchto zařízeních připadá doslova a s prominutím debilní, především po stránce herního komfortu. Jsem asi ze staré školy, ale páčky a tlačítka mi šmidlání po skle nenahradí.

    Nicméně s tou nabíječkou u 3DSXL musím dát jednoznačně za pravdu. Stejně tak je fakt, že politika Playstation Plus je skvělá a sám ji na Vitě velmi oceňuji, nicméně zapomenete-li na předplatné, všechny free tituly jsou stejně v daný okamžik nedostupné :).

    • Poseidon napsal:

      Ano je sice hezký, že Nintendo cílí na malé zákazníky a s ním se svezou dospělí, ale nesmíte zapomenout, že dnešní generace, ale i cca pár let zpět, už tolik nevyrůstá na N konzolí, jak tomu bylo dřív. Tím se ztrácí prvotní zkušenost s Nintendem, díky tomu jejich děti nedostanou N konzoli, ale hračku od jiné společnosti, která taky cílí na nejmenší hráče. Navíc si myslím, že ohledně dětských her jsou inovativnější hry od konkurence (kamera s pohybem, kinect, ci využití několik způsobů hraní na Vitě) – to nemluvím o tabletech, který děti lákají víc než jiný přenosný konzole.
      Ono Nintendo musí a i by mělo zacílit na dospěláky, jenže se jim to v minulosti několikrát nepovedlo 🙁 – jedině tak mohou získat nový hráče jejich konzolí.

      • Wunderpepi napsal:

        Netvrdil bych, že se vytrácí prvotní kontakt. U nás je to neznatelné, ale v zahraničí má Nintendo své koutky v každém větším hračkářství a neprodává v nich jen konzole nebo hry – najdete tady hromady merchandisingu a blbinek s Mariem, Yoshim pro děti – plyšáky, přívěsky, hrníčky atd. Umožňuje jim to právě ikoničnost jejich postaviček a tato věc všem konkurenčním konzolím bolavě chybí.

        S tou přitažlivostí tabletů vs. handheldů u dětí vás trošku uvedu do reality – tablety a chytré telefony začínají děti nejprve přitahovat ne díky hrám, ale díky rozmanitosti obsahu. Je tam zkrátka spousta barevných obrázků a hýbátek, vše je možné spouštět a vždy se objeví něco jiného, bez ohledu na obsah. Po krátké době sice sklouznou jen k hrám, ale je zde několik zásadních ALE – hry jsou zasypány reklamou a děti to prostě nechápou, a chodí se ptát o co jde. 99% her na tabletech je založeno na in-game platbách, takže děti opět nechápou a chodí za vámi s tabletem a dotazy „proč si nemůžu zvolit tohle auto?“. A to nemluvím o dotazech, proč jim tuhle či onu hru nemůžete koupit, vždyť přeci stačí kliknout. S tablety a mobily je také úzce spjat parental control – já osobně bych dítěti do 12-13 let nedal tablet s tím, že ho nebudu muset kontrolovat, což u handheldu nehrozí. Dcera dostala mé 3DSXL, k tomu hru s koníky ve 3D od Ubisoftu, Sims 3 a tablet je od té doby nedotčen :).

        Dle mého názoru Nintendo na dospělé vůbec zacílit nemusí, není důvod. Potenciál je v dětech, proto dostávají u mekáče balónky zadarmo. A to jsme u celého problému – lepší cenová politika (díky které se zvýší přístupnost konzolí i her) a vyšší propagace, to Nintendu chybí. Ono by z počátku stačilo, kdyby nebyli v Nintendu tak zatvrzelí a zavedli něco jako PS Plus. Nintendo má to hlavní a tím je právě rodinné stříbro v podobě legendárních postaviček a vším, co se okolo nich točí. Nyní je potřeba to jen šikovně prodat. Krásnou ukázkou toho, jak dlouho se dá žít/přežít s jedinou značkou je taková Sega, která existuje jen díky jednomu malému modrému ježkovi a to je většina dnešních her s ním opravdu o ničem :).

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *