Designer NESu hovoří o tom, jak selhalo partnerství mezi Nintendem a Sony

Masayuki Uemura

„Možná víte, že jsme kdysi zkusili spolupracovat se Sony. Víme, co si Sony myslelo a jaké věci zkoušelo vyvíjet. V tom čase, kdy Sony a další firmy začaly vydávat své produkty, si lidé uvědomili, jak je těžké udělat hry se skvělým herním návrhem. Již od doby, když jsme začínali s Game & Watch, jsme se v Nintendu soustředili na vytváření herních návrhů, které budou plně využívat omezený technické specifikace. Takže se stalo to, že oni začali vydávat produkty s vysoce kvalitním grafickým návrhem a začali se soustředit na zdůrazňování grafického výkonu — jinými slovy, nebyla to jen hratelnost, na kterou se museli soustředit, ale také grafické ztvárnění a zvukový návrh, ne jen herní návrh. A tím se herní trh začal saturovat všemi možnými typy přístrojů.

V kontrastu s tím Nintendo vždy hledalo, jak posunout hranice novým typem hraní. To byla odlišnost produktů Nintenda od ostatních. Tím, jak se herní trh vyvíjel, se změnila důležitost herní mechaniky a návrhu. Takže po dvě dekády se řada herních vydavatelů a výrobců hardwaru soustředila na grafický výkon a na zvukové efekty, ale už ne tolik na novace v herním návrhu a v hratelnosti.“

Uemura se také vyjádřil na téma indie vývojářů…

„Já to vnímám tak, že herní průmysl vždy posouvali kupředu nápady individuí, kteří byli zásadní při vzniku skvělých her. Když se pokoušíte využít veškerý výpočetní a grafický výkon a zvukové efekty, tak musíte do týmu přibrat více lidí a více zaměstnanců a ti musí umět ovládat všechny technologie. Ale jedna věc, která to dokáže pozvednout, je osobní individuální výkon. Nintendo bylo vždy takové, byli jsme vždy víc jako indie vývojáři. Vždy jsme zkoušeli vymýšlet nový přístup a měnit pravidla, nedržet se zaběhaných postupů a přijít s novými nápady. Wii je přesným příkladem takového přístupu. Stalo se populárnějším, než jsme čekali. Byl to pro nás symbolický produkt, cítili jsme se jako indie vývojáři.“

Zdroj

Štítky: , , ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *