Donkey Kong Country bylo rizikovou investicí pro RARE

Hra Donkey Kong Country se proslavila svou grafickou stránkou, nicméně ta byla pro vývojáře RARE rizikovou investicí. Studio si tehdy zakoupilo drahé grafické stanice Silicon Graphics, na kterých v 3D modelovacích programech vytvářelo objekty do hry. Bývalí zaměstnanci Brendan Gunn a David Wise k tomu řekli…

„Myslím, že každý ten stroj stál 80 tisíc liber. I tehdy to bylo extrémně drahé, takže bylo naprosto neskutečné, že firma zakoupila dvě tyto stanice. Navštívili nás v té době vyšší představitelé Nintenda, my zrovna dělali prototyp a když uviděli, jak to vypadá, tak to stvrdilo smlouvu. RARE jim ukázal funkční demo hry s renderovanou grafikou, v dnešní době nevypadá nijak extra, ale tehdy to bylo jako nebe a dudy ve srovnání s ostatními hrami.

Renderování každého 3D modelu trvalo věky. Pracovali jsme do jedenácti večer, šli jsme domů a ráno byl obrázek možná dorenderován. Tak dlouho to trvalo těm obrovským strojům.

Pořídili jsme obrovskou klimatizační jednotku jen na to, abychom ty SGI stroje uchladili (smích). Všichni jsme v létě trpěli horkem, ale pokud se počítače nepřehřívaly, tak to bylo v pořádku.

Pamatuji se, když jsem poprvé viděl vyrenderovaného Donkey Konga na obrazovce a vypadalo to jako skutečná hmotná věc. Tehdy se věci ručně kreslily na papír a potom to někdo překreslil mřížkou a ručně dekódoval, takže renderování v tomto směru ušetřilo spoustu práce.“

Zdroj

Štítky: ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *