Novinky z tiskové konference Nintenda

Nintendo Investor Meeting

Nintendo dnes ráno pořádalo tiskovou konferenci k finanční zprávě za třetí čtvrtletí. Tyto tiskové konference většinou nepřinášejí nějaké výrazné novinky, ale tentokrát zde několik nových věcí zajímavých pro fanoušky a hráče rozhodně je…

  • prodeje za posledních devět měsíců: Pokémon X/Y 11,61 milionů, Animal Crossing: New Leaf 3,52 milionů, Luigi’s Mansion 2 2,57 milionů, Zelda: A Link Between Worlds 2,18 milionu
  • Super Mario 3D World 1,94 milionu, New Super Mario Bros. U 1,74 milionu, New Super Luigi U 1,54 milionu, Wii Party U 1,24 milionu, Zelda: Wind Waker HD 1,15 milionu
  • nadále se dobře prodává Mario Kart Wii, jen za posledních 9 měsíců se prodal 1 milion kusů, celkově již hra prodala 35,26 milionu kusů od uvedení na trh
  • zaměření konference: žádná změna ohledně kombinace hardwaru a softwaru pro firmu, firma nevydá hry na další platformy, nicméně firma se poučila z chyb z minulosti
  • Nintendo bude dále provádět výzkum a vývoj hardwaru
  • je zapotřebí identifikovat nové příležitosti a vytvořit nový trh
  • Iwata se omlouvá za velké škrty v předpovědích prodejů na letošní rok, uklání se na tři vteřiny
  • Iwata není pesimistický ohledně budoucnosti herních konzolí
  • základem nové strategie není změna herní konzole
  • Iwata trvá na tom, že Nintendo neopustí hardwarový business
  • slabinou Wii U je podle Iwaty jeho GamePad, veřejnost v něm nevidí zajímavý benefit
  • snížení ceny Wii U není variantou

  • lidé si myslí, že GamePad je příslušenství k Wii
  • Nintendo se musí přizpůsobit změně trhu, nicméně firma již prošla mnoha dramatickými změnami během své 125-leté historie, kdy firma původně vyráběla karty Hanafuda, dnes vyrábí herní konzole
  • Nintendo musí najít rovnováchu mezi tím, co bude pokračovat tak, jak je, a co je zapotřebí dramaticky změnit
  • GamePad potřebuje tituly, které ukazují jeho výhody
  • GamePad je nejvyšší prioritou Nintenda
  • Nintendo na E3 ukáže tituly využívající NFC
  • Nintendo plánuje quick-menu pro Wii U, pro rychlé spuštění hry; primární určení je rychlé spuštění hry bez televize
  • Nintendo naprosto přepracuje svůj marketing pro letošní vánoční sezónu
  • firma čelila technickým obtížím při vývoji Virtual Console
  • bude zvětšen GamePad profil (co tím myslí???)
  • Mario Kart 8 vyjde v květnu
  • Firma zajistí, aby Mario Kart 8 nebyl jen jednorázovým posílením
  • Iwata chce změnit definici platformy; dosavad to bylo založeno na zařízení, 3DS a Wii U nejsou kompatibilní a to rozděluje uživatele
  • Nintendo Network ID je důležité, bude použito také v budoucích handheldech a konzolích, bude ho možné použít na chytrých zařízeních, ale Nintendo nevydá hry pro smartphony
  • Nintendo chce aktivně využívat chytrá zařízení pro spojení s uživateli
  • firma chce využít chytrá zařízení tak, aby zákazníky nalákalo na platformy Nintenda
  • nejedná se o hry optimalizované pro chytrá zařízení; služba by měla být spuštěna někdy během tohoto roku
  • služba je založena na NNID a ne na zařízení, vztah se zákazníkem skrze jeho uživatelský účet, čím více hráčů hraje hru, tím může být nižší její cena — motivace hrát hru s přáteli
  • první platformou, kde Nintendo tento model vyzkouší, bude Wii U
  • firma chce změnit přístup k licencování svého duševního vlastnictví a bude hledat partnery pro expanzi
  • Nintendo nevydá své populární značky pro jiné platformy, ale bude licencovat postavy Nintenda svým partnerům
  • Na nových trzích, které chce oslovit v roce 2015 chce Nintendo vytvořit vztah se zákazníkem, vnímá potřebu nižší ceny
  • Iwata ukazuje posledních 10 let firmy, říká, že měl úspěch v rozšířování hráčské základny skrze platformy Wii a DS, které oslovily i lidi, kteří dosavad nehráli videohry
  • Iwata definuje zábavu jako způsob zlepšování kvality života (Quality of Life, QoL), v příštích 10 letech chce toto dále zlepšovat, první oblastí je zdraví, firma chce opět najít modrý oceán
  • QoL může přinést zařízení, která se budou nosit na těle, ale jejich používání může být spojeno s no-nositelnými zařízeními od Nintenda, chce navrhnout zdravou strukturu pro každodenní používání
  • Iwata věří, že budou synergie mezi herními platformami a QoL platformami
  • Iwata se bude po příští dekádu soustředit na zvyšování kvality života skrze zábavu; klíčovým slovem je zdraví, Nintendo zkouší přijít s něčím úplně novým — ne-nositelná zařízení, která monitorují vaše zdraví
  • QoL platforma bude uvedena v dubnu 2015, bude se integrovat s hrami, detaily business plánu budou odhaleny během letošního roku, účinky se projeví ve fiskálním roce končícím březnem 2016
  • služba pro chytrá zařízení není určena pro generování zisku, ale pro komunikaci s uživateli
  • reklamy skrz chytrá zařízení nejsou dostatečnou aktivitou — zážitek musí být zábavný a lákavý, musí se propojit s tím, o čem lidé mluví a co se jim líbí
  • Iwata tvrdí, že se nesnaží o krátkodobý zisk, ale aplikace pro chytrá zařízení je myšlena jako vytvoření mostu k uživatelům a přinášení více informací z Nintenda. Přiznává ovšem, že pro lidi je obtížné požívat appku pravidelně, pokud se jedná pouze o marketing a nic víc
  • Nintendo zvýší investice pro překonání současného slabého období
  • kapitál bude použit pro podporu oblastí, v kterých Nintendo není dobré. Na otázku, co je slabé místo Nintenda, se Iwata usmál a řekl, že to je tajemství
  • hlavním tahounem pro další fiskální rok bude 3DS; Wii U nebude poskytovat velký zisk, ale softwarové tituly pomohou oživení
  • licencování postaviček bude nyní flexibilnější, firma ale nebude licencovat cokoliv, bude zvažovat konkurenci a to, aby konkrétní licence firmu nepoškozovala
  • firma již nyní připravuje některá licencování, zisk by měl být v blízké budoucnosti
  • Miyamoto: slabnou stránkou Wii U byl nedostatek klíčových značek, to je ale nyní vyřešeno, hry nejsou nudné, Super Mario 3D World získal skvělé recenze
  • slabinou je vztah s hráčem a kominikace o hrách, recenze her jsou velmi dobré
  • Herní značky Nintenda lze posilovat stabilnějším způsobem skrz spolupráci s externími vývojáři
  • na otázku, jak chce zajistit návrat firmy k ziskovosti, Iwata odpovídá, že hlavním tahounem k zisku bude v příštím fiskálním roce 3DS a firma se zaměří na efektivnější marketing. Firma také očekává úspěch svou dvou velmi populárních her: Mario Kart a Smash Bros.
  • Iwata nikdy nezvažoval rezignaci, protože jeho přesvědčení a vášeň nebyly otřeseny, nicméně si snížil plat, protože má pocit, že je zapotřebí přiznat zodpovědnost.
  • přiznává, že Nintendo Land nebyl hrou, kterou by veřejnost chtěla masově kupovat a že Wii U měla „vzduchoprázdný“ rok; nicméně hlavní věcí není objem, ale kvalita
  • 3DS v Japonsku dominuje a proto pro něj třetí strany vyvíjejí, kdežto v zámoří dominují domácí konzole a tak se vývojáři zaměřují na ně a ne na handheldy
  • nicméně věří, že 10 milionů prodaných 3DS jen v posledním roce opět vzbudí zájem vývojářů a po oživení situace s Wii U budou třetí strany opět podporovat i tuto platformu
  • Nintendo se nadále těší silné podpoře vydavatelů u her zaměřených na děti a rodiny, nicméně zájem je menší u vydavatelů zaměřených na jiné segmenty her. Nintendo se nyní zaměří na to, aby zvětšilo uživatelskou základnu pro své platformy, pak vydavatelé budou mít motivaci vrátit se
  • příští hardware Nintenda využije toho, co firma dosáhla s Wii U, nelze nabízet oddělené konzolové a handheldové systémy, jsou to bratr a sestra
  • dříve existovala obrovská technologická propast mezi hrami pro konzole a přenosnými zařízeními běžícími na baterie, ale pokrok tyto rozdíly velmi zmenšil. Iwata netuší, jestli obě skupiny platforem v budoucnu splynou dohromady, ale budou to „sourozenci“.
  • ohledně licencování: firma nechce následovat model Sanrio, nechce následovat model někoho jiného
  • co se týká ne-nositelných zařízení pro platformu QoL, nemusí se nezbytně jednat o další zařízení do obýváku, nicméně firma chce toto zatím nechat jako tajemství
  • Iwata nevylučuje, že firma nevyužije vykoupených akcií k pohlcení některých firem, business se nyní nachází ve zlomovém bodě. Nicméně není žádný konkrétní případ, který by bylo možné uvést
  • Nintendo musí sdílet svou filozofii a spolupracovat s dalšími firmami, nemůže dělat všechno samotné. Nintendo bude flexibilní při zvažování možností. Je ale jedna věc, která zůstává pro Nintendo důležitá: vytváření unikátních produktů a nesrovnávání se s něčím jiným. „Chceme spolupracovat s dalšími společnostmi, tam kde je to zapotřebí, ale chceme si zachovat naši unikátní identitu.“
  • zatímco prodeje Wii U v Anglii nebo Spojených státech byly slabé, ve Francii byly naopak silné; firma nyní studuje, proč tomu tak bylo
  • Iwata: zábava musí přinášet překvapení a v tom máte větší možnosti, pokud máte dohromady hardware a software — to může zvýšit překvapení zákazníka, přinést spojený užitek
  • Ohledně neúspěchu v zámořských prodejích se Iwata domnívá, že marketing společnosti se rozdělil mezi 3DS a Wii U a ani v u jednoho to nepřineslo očekávaný nárůst. „Jedná se o nejhorší vánoční sezónu za dobu, co jsem prezidentem firmy. Musíme to přebudovat co nejrychleji.“
  • firma interně nazývá model „Free-to-play“ jako „Free-to-start“
  • To, že lze vydělat peníze vydáním her pro smartphony, neznamená, že to firma udělá
  • Nintendo chce nabídnout zábavu jiným způsobem, než jakým je na smartphonech

Zdroj

Štítky: , , , , , , , , , , , , , , , ,

19× okomentováno Novinky z tiskové konference Nintenda

  1. Miso Ramen napsal:

    Díky za shrnutí honzo.

    Četl to fakt někdo celé? A zamyslel se nad těmi řádky tak nějak dohromady?

    Mluví o tom že udělali chyby – ale to už bylo když vyšlo 3DS a jak to vypadá nepoučili se.
    Mluví o dalších věcech, ale o tom už mluví roky – fakt někdy od 3DSka je to pořád dokola.

    Sice tam nahodil pár podstatných věcí, ale rok po uvedení konzole? To během vývoje nikoho nenapadlo udělat něco co spojí 3DS a WiiU? Dyť o kombinaci PS4 a Vity se mluvilo dříve než Vita vyšla!

    A další a další řeči na které už měli dávno reagovat s vydáním 3DS a ne až teď.

    Chjo.

    • Poseidon napsal:

      Nintendo je tak 10 let zpět – jen kecaj pár let to samé a nic z toho.

      IWATO VYPADNI Z TOHO TEPLÉHO MÍSTA!!!! NEMÁŠ TAM CO DĚLAT – UJEL TI VLAK!

      Zaměříme se na ziskovost – hlavním tahounem bude 3DS!! – to WiiU úplně pohřbíte??? Velké prodeje nemusí značit přestup vývojářů k vám, ale musíte mít o ně zájem! Vyhledat si je zaplatit jim, třeba jen indie vývojáře – prostě i tyhle hry trh potřebuje (viz Minecraft na PS3 – prodán milion!! (za 5 týdnů)).

      Propojení WiiU s 3DS mělo být od uvedení – neříkal jsem to, když vyšel Monster Hunter 3 – jak by se to propojení hodilo – jako třeba u VITY!!
      Lepší podpora online WiiU a 3DS je nutností!

      KDE JSOU TY HRY???? Neustálý odklady velkých N her WiiU škodí!!!

      Kdyby konzole fungovala alespoň jako multimediální centrum, měli by zákazníci možnost to alespoň párkrát zapnout – takhle se jim na to jen práší.

      Docela by mě zajímaly prodej Lego city na WiiU (když na 3DS to byl takový propadák).

      Jinak licence N postaviček je fakt nespasí – potřebujete změnit marketing. – Wiiu pad bych zrušil. Špatný nápad s tímhle jménem – zlatý názvy sony – PS1,2,3,4 ale DS, 3DS, 2DS? nebo Wii,WiiU – to samé Xbox, Xbox 360, Xbox ONE? – lidi jsou blbí – zákazník nemusí mít všechno nastudované a jak v tom bordelu pozná novou generaci??? Ninentdo nespoléhej na prodavače a na znalost lidí!!

      IWATO A SPOL. ZAPNĚTE KONKUREČNÍ KONZOLE (PS3,PS4,XBOX 360, XBOX ONE, VITU) VYZKOUŠEJTE VŠECHNY FUNKCE, HRY ATD. – VYBERTE JEN TO NEJLEPŠÍ A TO DEJTE DO VAŠICH KONZOLÍ – HW ZMĚŇTE V DALŠÍ GENERACI!!! a uvidíte, že se Vaše konzole budou prodávat !!!

      • Heavy_Metal_Boy napsal:

        SONY už VITU stavěla se záměrem propojení s PS4. Taky se koukni ze si VITU nikdo nekupuje jako handheld, ale jako doplněk k PS4. A s multimedialnim zařízenim jdi někam. Nikdo nepotřebuje doma několik DVD přehrávačů. S odkladem celkem souhlasím, ale radši si počkám než abych měl hru, která se nedá hrát několik měsíců po vydání viz. Battlefield 4. A ano zrušme Gamepad, jedinou věc která dělá Wii U zajímavé. Aspoň budou zákazníci zmatený ještě víc. PS : Lego City na 3DS nebyl propadák, 4 tejdny se držel v Top 10 nejprodávanějších her v UK . Když už chceš kecat kraviny tak si alespoň zjisti zda jsou pravdivé.

        • El_Scorpio napsal:

          Slušné predaje nerovná sa dobrá hra. Lego City 3DS bolo pre mnohých majiteľov sklamanie. Hlavne v porovnaní so skvelou Wii U verziou, ktorá nemá také dobré predaje.

    • onik81 napsal:

      Nenapadlo. Z nějakého vyjádření se zjistilo, že lidé z Nintenda neznají služby live a psn. Co čekat, když v Nintendu netuší, kam svět okolo dospěl :)))

      • Miso Ramen napsal:

        Tohle jsem snad ani nechtěl číst a doufám, že je to jen výmysl.

        • Poseidon napsal:

          Bohužel jsou to fakta – jak s problémem vývoje her, tak z neznalostí trhu, tak i s nevyslyšením proseb fanoušků, či zákazníků – oni si prostě jdou svojí cestou – tohle je prostě Nintendo zajeté ve svých historických šlépějích, jenže trh se změnil – viz Kickstarter, Steamacess, Online hry na konzolích, služby ke konzoli atd. atd… Tohle lidi z N nevidí.

          • Heavy_Metal_Boy napsal:

            A ty skandály ohledně Kickstarteru a Steam early acces/Greenlight tě nezajímaj ?

        • onik81 napsal:

          bohužel ne. Četl jsem výňatky z rozhovoru s Iwatou, či jak se píše, a je to tak. Asi né doslova, ale jak může Nintendo ignorovat konkurenci, nechápu….

  2. Poseidon napsal:

    Heavy jsou sice skandály, ale lidem to asi nevadí, když přispívaj – se podívej na Kingdom Come. Prostě se to změnilo a N způsob jak nalákat vývojáře a hráče nezměnilo a asi ani nezmění.

    • Heavy_Metal_Boy napsal:

      Jo beru, Ale lidi jsou hloupí . Vem si že za 2 roku bylo na Kickstarteru zafinancovano cca.200 her a z toho jich vyšlo jen 37 !!! zbytek odložen nebo se o jejich stavu nic neví. Na Steamu vývojáři dávaj hry zadarmo pokud je doporučíš na Greenlightu a na Early Access Hry nedostanou update několik měsíců a pak se změněj na vydanou hotovou hru i když tomu tak neni. Proto Steam bude Hry stahovat a ty služby budou omezeny.

      • Poseidon napsal:

        JJ je to blbé, ale vem si, kdyby Nintendo po některých vývojářích čaplo a dalo jim podporu, jak finanční tak zázemí – získá jejich hry. Pokud budou sledovat Kickstater a jiný nezávislý projekty mohou zvýšit studia, kterých mají nedostatek! Bayoneta je nespasí. Podpora je důležitá, hrozně zajímavý je, že v poslední době je jen slyšet kolik her vyjde na PS4, kolik malých i větších studií má pro PS4 připravené, nebo připravuje hry – Sony prostě změnila přístup a začíná se jí to vyplácet a xboxu ujíždí vlak – třeba dneska oznámené TROPICO 5 na PS4, využití studia Ready nebo přestup dalších vývojářů k PSku. Je to znát a pokud tam ty hry prostě nebudou, tak nemá cenu konzoli kupovat ani kdyby byla za poloviční cenu. Vitu to sice taky nespasilo, alespoň na ní začínají být i větší hry, třeba to je jen móda 5 let, ale proč se toho neujmout hned, když si toho n všimne, bude jiná doba a zase jim ujede vlak.

  3. Memoir napsal:

    Dobre, ja sa pokúsim prejsť si niektoré body, pri ktorých bude mať zmysel prechádzať, a vyjadriť sa k nemu racionálne, nemýliť si pojmy s dojmami 🙂

    zaměření konference: žádná změna ohledně kombinace hardwaru a softwaru pro firmu, firma nevydá hry na další platformy, nicméně firma se poučila z chyb z minulosti – toto je pre mňa osobne veľmi dobrá správa, dokonca pre Nintendo a i pre herný trh. Neviem si predstaviť, prečo by Nintendo malo vydávať svoje hry na konkurenčné platformy. Ako jediná spoločnosť dokázala vykázať zisk každý rok od svojho vzniku, toto je prvý rok, kedy sa dostali do straty. Konkurencia je na tom omnoho horšie – Xbox sa dostal do plus až niekoľko rokov po vydaní 360 (veru, prvý xbox bol v strate celú svoju životnosť) a Sony? Do vzniku PS3 boli v zisku, 2/3 roky priali všetci PS3 smrť, vyhrabali sa z toho, no ako spoločnosť majú 78 % šancu, že skrachujú do dvoch rokov – predaje TV, mobilných telefónov, mp3 prehrávačov, foťákov, … Predávajú budovy, aby sa udržali na trhu. Neprajem im bankrot, len akosi sa všetci upriamujú iba na Nintendo.

    Nintendo bude dále provádět výzkum a vývoj hardwaru – dôležité je naučiť sa počúvať ľudí (preto Xbox One predáva PS4 konzoly) a dúfam, že ďalšia generácia bude už rovná sile konkurencie, aj keď HW sila nikdy generáciu nevyhrala 🙂

    základem nové strategie není změna herní konzole – výborná správa a jediné racionálne východisko k Wii U!!! ľudia si neuvedomujú jeden fakt – ak Nintendo len tak príde s „náhradou“ na Wii U, dostaví sa Sega efekt – ľudia stratia dôveru v túto spoločnosť a jej miesto na trhu sa veľmi ohrozí.

    Iwata trvá na tom, že Nintendo neopustí hardwarový business – Nintendo je potrebné pre herný biznis. Myslím, že príliš veľké vysvetľovanie tento fakt nepotrebuje, každý, kto vidí do herného sveta by to mal pochopiť (teda ak nechce chytať za slovíčka a doťahovať sa na 40 komentárov).

    snížení ceny Wii U není variantou – nie, nie je. Najprv treba vytvoriť zaujímavú ponuku, potom zlacňovať.

    lidé si myslí, že GamePad je příslušenství k Wii – chyba marketingu, treba sa už zobudiť.

    GamePad potřebuje tituly, které ukazují jeho výhody – toto je dôležitý bod. Treba vypustiť titul, ktorý vývojárom ukáže, čo všetko sa dá s týmto ovládačom robiť, pracovať a ukázať hlavne jeho potenciál.

    Nintendo naprosto přepracuje svůj marketing pro letošní vánoční sezónu – držím palce, nech to vyjde.

    Firma zajistí, aby Mario Kart 8 nebyl jen jednorázovým posílením – rád počujem/čítam. Treba vypustiť viacero „killer“ titulov. Pravda je taká, že ani konkurencia sa doteraz nepredviedla ničím zaujímavým, čo sa týka titulov – killzone je naozaj nuda (ako tak ma zaujal MP ale ďalšie FPS?) a knack je na tom rovnako, left for dead 3 je zábavná hra ale ryse je pekne vyzerajúca nuda v podaní QT eventov.

    Iwata chce změnit definici platformy; dosavad to bylo založeno na zařízení, 3DS a Wii U nejsou kompatibilní a to rozděluje uživatele – pomôže to ale nech sa na to nezameriavajú ako u Sony. Pri Vite k tomuto došlo hlavne z dôvodov, že konzola sa veľmi slabo predáva, vývojári nemajú záujem, takže ju Sony reklamuje ako príslušenstvo.

    služba je založena na NNID a ne na zařízení, vztah se zákazníkem skrze jeho uživatelský účet, čím více hráčů hraje hru, tím může být nižší její cena — motivace hrát hru s přáteli – veľmi zaujímavé.

    Nintendo nevydá své populární značky pro jiné platformy, ale bude licencovat postavy Nintenda svým partnerům – vďaka bohu… + niečo sa z toho zarobí pre spoločnosť.

    QoL může přinést zařízení, která se budou nosit na těle, ale jejich používání může být spojeno s no-nositelnými zařízeními od Nintenda, chce navrhnout zdravou strukturu pro každodenní používání – ak to bude nejaká sranda ako bol pokéwalker, som za. Táto malá prkotina bola naozaj veľmi vydareným nápadom od gamefreaku.

    hlavním tahounem pro další fiskální rok bude 3DS; Wii U nebude poskytovat velký zisk, ale softwarové tituly pomohou oživení – tento bod poseidon pravdepodobne nepochopil. 3DS bude naozaj poskytovať väčší zisk pre Nintendo už len z toho dôvodu, že ho vlastní omnoho viac hráčov ako Wii U. V tomto smere Wii U nedokáže 3DS dobehnúť, takže aj keby sa vydá Metroid na Wii U a iný zaujímavý titul na 3DS, jednoducho bude 3DS mať navrch v tomto. Dôležité je sústrediť sa nie iba na čo najrýchlejšie vydávanie titulov pre Wii U ale hlavne navrátiť túto platformu do „hry“ čomu pomôže stratégia, ktorú Iwata priblížil na konferencii. Týmto nemyslel, že sa s titulmi budú zaoberať hlavne 3DS ale to, že im 3DS prinesie väčšie tržby, čo je pravda.

    licencování postaviček bude nyní flexibilnější, firma ale nebude licencovat cokoliv, bude zvažovat konkurenci a to, aby konkrétní licence firmu nepoškozovala – správny krok. už len za minulý rok bolo podobným spôsobom zabitých cca 12 herných sérií, čo ma len teraz napadlo.

    příští hardware Nintenda využije toho, co firma dosáhla s Wii U, nelze nabízet oddělené konzolové a handheldové systémy, jsou to bratr a sestra – toto je skvelá správa pre ďalšiu generáciu konzol od Nintenda a nepriamo naznačuje, že sa začali plány na ďalšej konzole.

    zatímco prodeje Wii U v Anglii nebo Spojených státech byly slabé, ve Francii byly naopak silné; firma nyní studuje, proč tomu tak bylo – toto by som aj ja rád vedel! Pri hraní MP stretávam 80 % francúzskych hráčov! 😀

    To, že lze vydělat peníze vydáním her pro smartphony, neznamená, že to firma udělá. Nintendo chce nabídnout zábavu jiným způsobem, než jakým je na smartphonech- vďaka za tento prístup.

    Overall, som spokojný s tým, s čím Nintendo prišlo na tejto konferencii a ponúkli racionálne vysvetlenia a plány. To, či im vyjdu v takom rozsahu, je hudba budúcnosti ale robiť závery už dnes je naozaj veľmi divné ale tak ľudia sú rôzni 🙂

    • Poseidon napsal:

      jenže Nintendo toho už tolik naslibovalo například uvedení 3DS, kdy skoro všechny služby nefungovaly, nebo začátek WiiU….

      Cítím, že kecaj – prostě v posledních 2 – 3 letech nic zásadního s Nintendem nestalo. Což mě mrzí, ale je to bohužel tak. Slibovali, že WiiU bude mít nejlepší hry a poučili se s chybným uvedním 3DS, jak je vidět ŽÁDNÝ ambassador program pro WiiU nebude, her jen pár (navíc i ty co měly vyjít minulý rok).

      Na 3DS přišlo spousta nových a jistě i dobrých her, ale odrazuje mě jejich cena, to samé platí u her na WiiU (ZELDA WW za 1500Kč?) – ano mají plány s účtem, ale ty nebudou hned, změní marketing – OK – kolik to přinese nových hráčů?

      Zapomínáte na tu tunu konzolí co CAUSAL hráči ani pořádně nevyužili – ti už WiiU kupovat nebudou! Kdy vyjde příští HW, že uvedou jejich podporu? Nosit nějakou blbost neustále s sebou? Jestli to někoho baví OK, ale je to spíš jen pro děti. Prostě nic nemaj a zásadně nic měnit nechtěj, podpoří marketingem licence postaviček – takže i na mobilu můžou být – k tomu přidaj reklamu na WiiU a 3DS a tím se pokusí zvýšit podíl zákazníků…

      Problém všech konzolí je levný HW a drahý SW – spíš absolutně předražený – to platí pro všechny konzole… Navíc hry na mobilu pro Causal hráče stačí, jinak by mě zajímalo kolik lidí si koupilo GTA na ipad, či Final Fantasy – jestli je ten trh opravdu tak velký, jak se říká – nebo je problém někde jinde.

      • Mr. Gray napsal:

        Ty zase meleš nesmysly. Jak že se nic nestalo?
        3DS se zajelo jako jedna z nejlepších handheldů vůbec, kšefty jedou, vychází parádní hry. Vydali Wii U a vyvíjí hry. Jde to pomalu, protože je to složitější, než vyvíjet na Wii, což Nintendo podcenilo. Ale prostě jedou dál a hry vyjdou i když se zpožděním.
        Proč by měl být ambasador? Wii U bylo relativně levné od začátku, hráči, kteří koupili na začátku netratili tolik, aby se muselo Nintendo omlouvat ambasadorem.
        Když Tě odrazuje cena, tak to nekupuj.
        Do marketingu Ti nic není. Prostě si užívej her.
        Jaký další hardware očekáváš? Před dvěma lety vyšlo XLko a Wii U, minulý rok 2DS. Co chceš víc? 3DS je moje nejoblíbenější konzole, všude ho nosím, jsou na to super hry, nic víc neočekávám.
        Máš pravdu, že Casual hráči už toho moc kupovat nebudou, když mají doma Wii. Ale ve stejných problémech bude i Xbox a PS. Tahle generace konzolí to bude mít obecně těžké a fakt není jisté, že to vyhraje PS4 nebo Xbone. Typuju, že ve ztrátě za 2014 budou všichni a teprve 2015 ukáže, kam to celé směřuje.

        • Poseidon napsal:

          Máš pravdu s tím, že se ani ty konzole jiných firem nemusí prodávat, tak jako předešlá generace.

          3DS se nic nestalo, Nintendo znovu podcenilo vývoj HW a SW, bohužel – zaměří se na větší podporu 3DS aby z toho vytěžili co nejvíc – což je logické. Přesto propojení HW velkýho i malého nebude hned, nedivil bych se, kdyby tak bylo až s novou konzolí. Pokud by bylo 3DS výkonější i na 3DS by vývoj stál, tomu věř – přesně stejný postup využili u WiiU a přepočítali se. Prostě není možný vyrobit konzoli a mít v záloze jen 2-3 hry a pak je začít vyrábět. Nintendo se prostě v tomhle nezměnilo a to se dušovali s 3DS.
          Ambassador by byl, pokud by vyhlásili zlevnění a to NEBUDE – WiiU není ani relativně levné, ke každé konzoli přičti externí disk v hodnotě cca 1500kč – a konzole levná není a nikdy nebyla – teď je jen levnější.
          3DS se zajelo to máš pravdu, přesto na něj není tolik her jako na DS (vem si kolik zajímavých her od různých tvůrců na DS vzniklo) a ani se tak neprodává – i prodeje měly být větší.

      • Memoir napsal:

        Rozoberiem tento komentár po odstavcoch alebo vetách.

        Začiatok Wii U, čo sa týka HW bol asi najlepší za posledné dve generácie. Xbox 360 problém s prehrievaním, PS3 HW odchádzal tiež (a každou novou slim edíciou ešte viac a viac – mám PS3 tak viem) a u Wii U takéto problémy neboli. Čo sa týka HW stavby, tu Nintendo odviedlo najlepšiu prácu. O PS4 a Xbox One sa nebudem ani vyjadrovať, škoda reči.

        Zmenilo sa dosť. Ak však myslíš zmenu k modelu PS a Xbox, tam nie a dúfam, že do týchto vôd Nintendo nevstúpi. First day DLC, DLC Season Pass a iné chujačiny na ožobrávanie hráčov, nope. Hry začali vychádzať momentálne, takže to ide konečne do správnych koľají.

        Odrádza ťa len to, že tá hra je na handheld? Ono je tam trochu paradox, že 3DS ti poskytne omnoho kvalitnejšie a prepracovanejšie tituly ako tie, ktoré kúpiš na veľké konzoly. Cena je podľa môjho názoru primeraná, pretože dostávam XYkrát viac ako nejaká slabá flashovka na smartphone a často dostávam viac ako keby si kúpim hru na PS3/X360. Je to čisto u uhle pohľadu a tento argument je čisto subjektívny.
        Otázka ohľadom hráčov – na takéto veci by som dal čas… je skoro súdiť alebo robiť závery ohľadom tohto.

        Jestli to někoho baví OK, ale je to spíš jen pro děti. – táto veta je čistá hlúposť. Definovať, čo nie je a čo je pre deti, keď sa rozprávame o hraní hier… Btw, pre deti sú častokrát práve tie „hardcore“ veci, ktoré sa zdajú byť pre mature hráčov. Stačí sa pozrieť na hráčov Pokémonov 😉

        Prostě nic nemaj – ale majú. Či už pripravené alebo pripravované… už len v novinke máš XY dôkazov.

        Problém všech konzolí je levný HW a drahý SW – spíš absolutně předražený – to platí pro všechny konzole… – v tomto prípade ti poradím herné PC 🙂 Síce najprv trocha viac zainvestuješ, no na cene hier sa ti to vráti aj o necelý rok. Čo sa týka cien hier, tak tam je už dlho známe, že sony a microsoft si nechávajú dosť veľký podiel, že hra vyjde na ich platforme, nintendo o tretinu menej a PC takéto problémy nemá.

        GTA 3 predalo na Androdioch 47 433 digitálnych kópií, takže sa dá vyvodiť, že i ostatným GTA sa bude dariť minimálne rovnako + ešte tam treba zarátať ipady.

    • Mr. Gray napsal:

      Díky za skvělý komentář. Naprostý souhlas.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *