CastleStorm recenze (ninty.cz)

Castle Storm je eshopová hra, která se mimo Wii U objevila snad na všech myslitelných systémech. A není divu, je chytlavá a nabízí zajímavou trojkombinaci stavění hradu/ tower defense / a akční rubačky. Co na CastleStorm říkáme v ninty? Dočtete se v naší recenzi.

Hradby jako skála
Jednou z klíčových herních mechanik celého CastleStorm je stavba vlastního hradu. Při té se potýkáte s ne jedním problémem – musíte totiž docílit toho, aby byl váš hrad co nejhůř zničitelný a v případě, že už k nějakému poškození dojde, je vhodné aby se netýkalo místností pro produkci vojáků, pokud je totiž zničena ta, nebudete moct již daný typ nohsledů stavět. Dalším úskalím je, že můžete mít pouze určité množství místností s vojáky (rozuměj každá místnost produkuje jiný typ vojáků) a tak musíte počítat s tím, že některé z jednotek budete muset oželet – jaké to budou se rozhodnete při stavbě. Mimo místnosti pro vojáky je zde i spousta místností které se starají o různá vylepšení – jako jídelna, která zrychluje income jídla a umožňuje naverbovat více vojáků nebo zbrojnice, která zvyšuje poškození dělané vašimi vojáky.

Otevřený konflikt
A o co, že vůbec jde? Je to jednoduché, na počátku proti sobě stojí obyčejně 2 hrady a hráči se snaží navzájem zničit. Při hře kampaně narazíte i na jiné zajímavé typy hry jako např. odrážení určitého počtu vln nepřátel.
Jak se takový hrad obyčejně ničí? V CastleStorm máte hned tři možnosti, zaprvé musíte vyslat armádu, kterou budete krýt (zadruhé) svou balistou (zde se ve hře objevuje onen mechanismus z tower defense) na výběr máte hned několik druhů střeliva – trojitý šíp, průraznou ovci (nebo kance, pokud hrajete za Vikingy), bomby aj. Každý typ munice se hodí k něčemu jinému – střílet šípy na budovu je jako házet hrach proti stěně, stačí ale dobře mířená rána na hlavu a jednoduše vyřadíte nepřátelské pěšáky. No a zatřetí to všechno podpoříte magickými schopnostmi.
Ve hře vystupují 2 frakce – rytíři a Vikingové. Každá je v podstatě specifická, disponuje jinými vojáky i zbraněmi. Vikingové jsou typicky více útoční, naproti tomu mají slabou obranu a málo života. Rytíři jsou sice silně obrněni, ale zato většinou pomalí. Všeobecně platí, že rytířská armáda je silnější, Vikingové to ale kompenzují lepším arsenálem balistických zbraní (v tomto případě myšleno jako zbraní do balisty).

Zatraceně užitečná parta
Jak by řekl Gimli: „Tihle chlapíci jsou náramně užiteční.“, při vyvolání jedné z Vikinských schopností totiž nelze nevzpomenout na legendární scénu z Pána Prstenů – přes bojiště se prožene skupina živých-mrtvých a pobijí všechny kdo jim stojí v cestě. Schopností je zde samozřejmě mnoho a stejně jako všechno (vojáci, místnosti, hrdinové) mají i ony úrovně, které je možné za nastřádané peníze zvyšovat. I zde je znatelný rozdíl obou frakcí. Zatímco magické schopnosti Vikingů jsou víceméně zaměřené na útok (jako vyvolání laviny, živých-mrtvých, apod.), schopnosti rytířů jsou defensivní, skoro až „paladinské“ – najdeme mezi nimi různá léčení, požehnání a podobné věci. Jednou ze schopností je i vyvolání Hrdiny na bojišti. V ten moment nastupuje do hry její akční část. Vy coby hráč jste transformován do vybraného hrdiny a v jeho kůži drtíte nepřátele – můžete sekat, blokovat nebo i střílet z luku. Je zcela logické, že žádný hrdina není stejný, zde je na každé straně dokonce více různých hrdinů a vy si můžete sami zvolit jakým hrdinou se stanete. Chcete vyvážený charakter nebo raději tanka s mnoha životy? Nakonec není lepšího pocitu než vést své chlapy k vítězství v roli hrdiny, jakým jste chtěl vždycky být…

Technika na závěr
CasleStorm je nám servírován v poměrně jednoduchém grafickém kabátku, dialogy jsou jen psané a za doprovodu komických zvuků postaviček, které se mnohdy opakují více než by bylo zdrávo, ovšem na eshopovou hru je to stále solidní. Hra běží nativně ve full HD, takže je obraz alespoň dostatečně ostrý. Pozitivní je, že v kampani nezřídka narazíte v cutscénách na vtipné momenty, které dokážou pobavit.

Pokud hledáte levnou hru, která vám toho nabídne spoustu, která je rozmanitá a perfektní na takové to lehké odreagování, je CasteStorm určitě dobrou volbou. Zamrzí snad jen, že ve více lidech si zahrajete jen s pro controllery, protože kombinace Wii remote + nunchuk není podporovaná a že kampaně začnou být ve své druhé půli už poněkud repetitivní, i přesto ale nemohu jinak než CasteStorm doporučit.

Známka:
7/10