Hry pro Wii U tvoří pouze dvě procenta zisku Ubisoftu

Ubisoft zveřejnil své finanční výsledky za třetí čtvrtletí a pro fanoušky Wii U to není dobrá zpráva: prodeje her od této firmy pro konzoli Wii U tvoří pouze zanedbatelná 2 procenta zisků firmy, konkrétně 10,4 milionů Eur. Žebříček vypadá následovně:

  • PlayStation 3 — 28%
  • Xbox 360 — 27%
  • PlayStation 4 — 12%
  • Wii — 11%
  • PC — 10%
  • Xbox One — 9%
  • Wii U — 2%

Docela silně se drží stařičké původní Wii a to hlavně díky sérii Just Dance, kdy Wii je stále nejsilnější platformou pro tuto hru a to i v nejnovější verzi 2014.

V žebříčku úplně chybí 3DS, jelikož firma od Rabbids Rumble (listopad 2012) pro handheld od Nintenda nevydala vůbec nic.

Doufejme, že Ubisoft nezavrhne podporu Nintenda úplně a odložení Watch_Dogs nebudou úplně poslední hrou od Ubisoftu pro Wii U.

Zdroj

Štítky: , , , , ,

27× okomentováno Hry pro Wii U tvoří pouze dvě procenta zisku Ubisoftu

  1. onik81 napsal:

    další důkaz, že konzole je mrtvá a jen vyplňuje díru, než přijde nástupce.

    • honza napsal:

      A proč vůbec čteš články o konzoli, kterou považuješ za mrtvou? Proč takový komentář píšeš? Že by jen potřeba trollit?

      • daveldvd napsal:

        Toto se nepovažuje za trolling. Blíž to má spíš k Hatování.

        • honza napsal:

          Možná to není trolling, ale hejtování, to je jedno, hlavně takový příspěvek nemá žádnou hodnotu. Vůbec žádnou. Příště ho asi smažu.

          (Zatímco Poseidon také rád píše vrtavé komentáře, alespoň v nich používá věcné argumenty, navíc Wii U vlastní, takže tam to akceptuji. Ale onik81 nic věcného nepoužívá)

          • onik81 napsal:

            myslím, že věcné argumenty jsou obsaženy v článku 🙂 Nebo je snad potřeba ještě další komentář, aby se rozpatlalo to, co tam je? Samozřejmě jde jen o jednu společnost a záleží kolik toho vydají a jaké to dosahuje kvality.
            Proč čtu články… no občas tu vyjde něco, co mě zaujme a rád si to přečtu (stránka je přeplňována miliony zbytečných příspěvků o hrách z JP). Když už jsem investoval tolik peněz do WiiU, očekávám alespoň něco, co mě bude motivovat na ní hrát a to se bohužel neděje. Mám snad pět chválu na to, že Nintendo nedělá pro nastartování prodejů nic?
            Až vyjde další Nintendo direct, oznámí deset patnáct her, které osloví i dospělé hráče, budu nadšený a rád budu pět chválu. Do té doby nemám problém kritizovat 😉

          • honza napsal:

            Nadále platí, že ten první komentář má nulovou hodnotu a takové budu příště mazat.

          • onik81 napsal:

            no problemo 🙂 mě cenzura na herním webu nijak nevadí 🙂

  2. Poseidon napsal:

    Taky si trošku zatrolím – nejsmutnější je, že na WiiU má Ubisoft 10 HER! (možná víc – hledal jsem přes jrc.cz) – sranda je, že na PS4 (zřejmě i XONE) mají jen 2 hry! – hráči WiiU hry prostě nekupují – celkově za 9 měsíců jen 4% – z toho je podle mě nejvíc ZombiU Rayman AC3/4 – nedivme se, že Rayman vyšel i na ostatní konzole – takhle hra byla alespoň zisková (doufám). Nemůžeme se divit, že na WiiU nevycházejí DLC a i ostatní velký vydavatelé WiiU přehlíží. Očekával jsem, že na WiiU vzniknou zajímavý věci typu BloomBox, Madword, No more Heroes atd. – bohužel nic v krabicových verzí není a asi ani nebude – možná indie scéna něco ukuchtí (škoda, že digitál moc nemusím).

    • Heavy_Metal_Boy napsal:

      Ale koukals jaké hry ? YOUR SHAPE: Fitness Evolved 2013, Sports Connection, Rabbids Land, Smurfs 2, Marvel Avangers: BfE to máš hned 5 her od kterých fakt nemůžeš čekat dobré prodeje. AC3 vyšel později a měl problémy s frameratem, Splinter Cell:BL nemá lokální co-op (i když na Wii U by byl skvělý) a online multiplayer u hry nešel skoro měsíc po vydání !! Jediné bezproblémové hry jsou Just Dance, Rayman a AC4 (i když bez DLC)
      PS: Rayman nebyl zisková hra, proto vychází na PS4 a XboxOne s minimálním rozdílem oproti PS3/Xbox360/Wii U
      PSS: Pokud se dá věřit slovu IGN tak Ubisoft Shanghai pracuje na neoznámené Wii U hře

      • Poseidon napsal:

        No uvidíme – je pravda, že ani jednu z míněných her na WiiU nemám, přesto musíš uznat, že Ubi jako jediný 3d vydavatel přispěl k prodeji WiiU nejvíce – vyšla od něj exlusivita ZombiU – to jestli měla nebo neměla 100% kvality raději nechám stranou, přesto investovali do konzole víc než ostatní… Ono to je stejné jako s HD remakem Resident Evil z 3DS, prostě na tyhle platformy se ty hry vždycky tak blbě prodávaly… Uvidíme co ukáže čas, ale moc šancí tomu nedávám…

        • Heavy_Metal_Boy napsal:

          Já nevim. Já si myslím že Watch_Dogs Ubi vydá až po MK8, kterej na 100% prodá hodně konzolí a tím zvětší šance na prodeje jejich her. Vydá Child of Light a onu neohlášenou hru a pak teprve rozhodne o podpoře, podle prodejů a podle toho co bude dělat Nintendo. Navíc si myslím, a doufám, že Nintendo zaplatí Ubisoftu aby udělal ZombiU 2 nebo Red Steel 3

          • Poseidon napsal:

            Red steel by nebyl špatnej – ZombiU není můj žánr, přesto si myslím, že by mělo docela silný ohlas – třeba ta neohlášená hra je ZombiU2 – uvidíme. No jestli MK8 nezvedne prodej WiiU, tak potom jedině Zelda (ale ta bude asi až v roce 2015) – protože ani nový Mario nezvedlo prodeje WiiU, tak jak se předpokládalo (Donkey nový zákazníky asi tolik nepřiláká :/). Nechme se překvapit.

  3. Heavy_Metal_Boy napsal:

    Poseidon: no pokud MK8 nezvedne prodeje Wii U tak už asi nic. A myslím si, že nový Mário nezvedl prodeje, protože vyšlo v posledních letech až moc Máriovek a lidi si od nich potřebují odpočinout.

  4. viking749 napsal:

    Red Steel by věru nebyl špatný, celkově ale musím souhlasit s onik81 😛 Wii U se pro mě už jen stalo jakousi sekundární konzolí, kterou si zapnu s přáteli, brzy jeho místo jako herního stroje asi nahradí Xbone. Nabídka her je tragická a když nějaké vyjdou, stejně jsou o něco ochuzeny – tak kde to jsme? No já se těším až si zahraji nového Thiefa, Battlefield a Kingdom Come na solidním stroji 😀

  5. Sis napsal:

    Nintendo se musi smirit s tim, ze WiiU (stejne jako wii a vsechny budouci domaci konzole) vzdy bude jen druhou konzoli do domacnosti s tim, ze na ni budou vydavat pouze firstparty tituly. Mainstream, kterej chce hrat Battlefield atp holt bude vzdy hrat na konkurencnich platformach. Otazkou je, jestli to pro Nintendo muze byt rentabilni…
    Kazdopadne to nic nemeni na tom, ze WiiU je moje nejoblibenejsi domaci konzole a doufam, ze se jeste nejakejch flaku dockame!

    • onik81 napsal:

      Mainstream býval i Mario a vše to, co Nintendo na nás stále chrlí. Chyba je v tom, že konkurence kromě inovací nabízí stále mainstream a neopomíjí (odpovídajícím podílem) i to ostatní. Kdežto Nintendo se někde z nějakého důvodu zaseklo. Líbí se mi, že hledají nové věci, čím oslovit, ale nejde vždy vydávat jen nové a nenavazovat a ignorovat vývoj světa okolo. Někdy je lepší evoluce s novinkami než se za každou cenu nutit do revoluce. Wii vyšlo a zachránilo Nintendo před připravovaným prodejem. WiiU je vysoce ztrátová a nebýt 3DS, tak je Nintendo mrtvé nebo prodané.
      Stačí málo, ale zřejmě to tam nikdo nevidí. Mě mrzí, že slibný začátek byl zároveň konec. Ano, občas přijde super hra – téměř jen z dílny samotného Nintenda, ale to je málo. Sami to neutáhnou i kdyby vydali vždy desítkovou hru. Musí zpět nalákat hráče všech kategorií a přestat sázet na děcka.

  6. El_Scorpio napsal:

    Na jednej strane je to aj chyba Ubi, ze ich hry na Wii U maju oproti PS3/X360 verziam mensiu kvalitu a ta optimalizacia nie je idealna. Vsak jednoznacne patri za najvernejsieho partnera Nintenda na Wii U. Podporili tuto konzolu vsetkymi svojimi velkymi znackami (zaujimave, ze na 3DS kaslu) avsak to ze sa nepredavaju je z velkej casti aj chyba Nintenda. Mnoho rokov dozadu, Nintendo odhanalo od svojich konzol klasickych hracov, az mi ostalo len casualne publikum (ktore uz pominulo) a zaslepeni Nintendroni, ktori povazuju vsetko mimi N hier za odpad nehodny ich zaujmu. A potom tie predaje podla toho aj vyzeraju. Par % hracov pouziva Wii U konzolu ako primarnu, zvysok ma pravdepodobne doma este druhy stroj na multiplatformy.

    Klasicky zakaznik, vsak chcem mat doma 1 stroj na ktorom si chce zahrat aj exkluzivity aj najzaujimavejsie multiplatformy no a to Nintendo neponuka. Za svoju dlhorocnu aroganciu dopadlo na hubu a ako to tak sledujem, tak Nintendo nevie (nechce) superit s konkurenciou. A to v dnesnej dobe… Ale to je na samostantny clanok.

  7. Burak napsal:

    Je to škoda, že se WiiU nedaří. Oproti Wii, který bylo díky pohybovému ovládání doslova revoluční nemá WiiU vůči konkurenci výhodu. Plno hráčů si Wii pořídilo jen pro zábavu s kamarády a rodinou, díky příznivé ceně to byla často druhá konzole. Sony i MS to rychle doběhli a vytvořili taky pohybové ovládání, takže ta výhoda už u WiiU neplatí. Jestli má nějakou revoluční výhodu jejich gamepad tak jí dodnes nedokázali „prodat“.

    Bude to dost začarovaný kruh pro WiiU. Prodalo se pár milionů konzolí, což tvoří fanoušci a nebo rodiny, kde je konzole kupována menším dětem. Vývoj her je náročnější na čas i finance díky pokročilejšímu hardwaru. Nintendo samo nedokáže chrlit množství her, které by zvedlo vlnu zájmu. Další věcí jsou značky her, které se dokola recyklují a nepůsobí na hráče až tak dobře jako zbrusu nové IP, které by strhly pozornost. Nový Nintendo Land a nový Mario Kart si nemyslím, že by prodeje zvedli. Už při otevření recenze se začíná obligátní větou: „A máme tu nový díl….bla..bla…bla… co se změnilo?“

    Jediná cesta z mého pohledu je dotování her, tak jako to v minulosti dělalo Sony a MS. Kupování exkluzivit a velké investice do vývoje nových IP. S tím vším ale mělo Nintendo začít již před dvěma roky, kdy muselo být zřejmě, že samotná konzole není prodejním tahákem.

    Snad se pletu a Nintendo vytáhne ze své garáže postupně herní klenoty, které zvrátí nepříznivou situaci.. ale tu výhodu co mělo ve své době Wii už dnes Nintendo nemá…

  8. Burak napsal:

    Je to škoda, že se WiiU nedaří. Oproti Wii, který bylo díky pohybovému ovládání doslova revoluční nemá WiiU vůči konkurenci výhodu. Plno hráčů si Wii pořídilo jen pro zábavu s kamarády a rodinou, díky příznivé ceně to byla často druhá konzole. Sony i MS to rychle doběhli a vytvořili taky pohybové ovládání, takže ta výhoda už u WiiU neplatí. Jestli má nějakou revoluční výhodu jejich gamepad tak jí dodnes nedokázali „prodat“.

    Bude to dost začarovaný kruh pro WiiU. Prodalo se pár milionů konzolí, což tvoří fanoušci a nebo rodiny, kde je konzole kupována menším dětem. Vývoj her je náročnější na čas i finance díky pokročilejšímu hardwaru. Nintendo samo nedokáže chrlit množství her, které by zvedlo vlnu zájmu. Další věcí jsou značky her, které se dokola recyklují a nepůsobí na hráče až tak dobře jako zbrusu nové IP, které by strhly pozornost. Nový Nintendo Land a nový Mario Kart si nemyslím, že by prodeje zvedli. Už při otevření recenze se začíná obligátní větou: „A máme tu nový díl….bla..bla…bla… co se změnilo?“

    Jediná cesta z mého pohledu je dotování her, tak jako to v minulosti dělalo Sony a MS. Kupování exkluzivit a velké investice do vývoje nových IP. S tím vším ale mělo Nintendo začít již před dvěma roky, kdy muselo být zřejmě, že samotná konzole není prodejním tahákem.

    Snad se pletu a Nintendo vytáhne ze své garáže postupně herní klenoty, které zvrátí nepříznivou situaci.. ale tu výhodu co mělo ve své době Wii už dnes Nintendo nemá…

  9. Poseidon napsal:

    No když to vezmeš tak Ubi je jediný ze západu co WiiU nepotopil – EA se na WiiU absolutně vysralo a ostatní vydavatelé se na WiiU ani nepodívali (CDProjekt, Koch-media, západní Squer-enix (snad jen jedna hra) atd. – prostě WiiU je pro ně mrtvá konzole.

    Je sice fakt, že Wii a i částečně DS byly dělány pro Causal hráče, jenže v té době bylo minimum her a chabé využití ostatních konzolí – na poměry velkých společností MS a S rychle zareagovali a tím N sebrali zákazníky. Causal hráčovi stačí jen jedna konzole, zřejmě nikdo u N nepočítal, že causal hráč se může změnit a chtít také jiné hry. Bohužel N nenabízí to co jinde o čem se „západ“ baví, ať je to jak je to – JAP hry jsou odlišné, mají u nás špatný marketing. Nejznámější je asi Mario (možná Final Fantasy – film) – jiná profláklejší hra asi není. Dnes se lidi baví nejvíc o GTA, AC, CalDut, BattleField atd. – prostě nejsou v našem povědomí hry od jinud a tyhle hry na WiiU skoro nejsou.

    Bohužel ani prodeje na východě, kde je WiiU domovskou konzolí neprospívá prodejům – proč? Že by i tito zákazníci chtěli změnu? Nebo jim ty západní hry chybí? Divné je, že se tyhle hry na východě tolik neprodávají. U WiiU zřejmě dochází i k dalšímu efektu, kdy zákazníci odmítají stále podobné hry – základní 2D Mario podobné od dob NES do WiiU na New Super Mario 2 – od dob N64 – Mario 64 podobné s Mario 3D worldem a jeho odnoží, částečně je podobný i Mario Galaxy. Zelda – je jedna z her, která přináší vždy zásadní změny.

    Možná celý problém spočívá v rozdílné kultuře lidí, která se více a více specializuje na jejich budoucnost, či historii – kritikové jistě namítnou, že hry z Jap jsou skvělé, ano jsou, ale mnoho her má tak fantasmagorickou atmosféru, která nemusí sedět každému.

    Myslím si, že problém WiiU a i 3DS je i v dalších nedostacích. Pomohla by spolupráce s 3d vývojáři, spolupráce celé firmy od vývoje HW a SW, vyslyšení proseb od zákazníků – nebo alespoň jejich řádnému naslouchání, vyzkoušení konkurence, změnění byrokratických postupů, v novém HW zajištění dostatku výkonu srovnatelném u konkurenčních výrobků, nebo přijít se zásadní změnou ve využití konzole (výbornou změnou by bylo využití gamepadu u WiiU bez použití konzole atd.), zlepšení marketingu (pojmenování konzole, vysvětlení konzole) a NABÍDNOUT ZÁKAZNÍKŮM NOVÉ NEOKOUKANÉ ZNAČKY.

    WiiU má také problém s malým HDD – kolik z vás má externí HDD k WiiU? Nezapomenu na to jak Iwata vysvětloval využití HDD v konzoli – kdy z 8GB je jen pár volných!

    • honza napsal:

      Těch důvodů je více. Nezapomínej, že Wii stálo původně polovinu oproti X360 a PS3, což bylo velmi lákavé; a neplatí to o Wii U vs. X1/PS4. Causálové podle mě spíš zmigrovali na mobily a tablety, které jim postačují.

      Wii U to má skutečně těžké a je to skutečně chyba Nintenda, nikoho jiného. Ubi je super za podporu platformy, další takoví jsou ještě částečně Activision a Warner, ale je pravda, že tím to de facto končí. Cestou z bludného kruhu ale určitě není kupování si multiplat. her pro Wii U Nintendem. To ničemu nepomůže.

      Jediné, co může Nintendu pomoci, je exkluzivní zážitek, který jinde jen tak nebude a to nejen na konkurenčních konzolích, ale ani na předchozí generaci včetně Wii. A „všichni“ budou tento exkluzivní zážitek chtít. Něco jako bylo Wii Sports nebo Wii Fit. Nemusí to nutně být zaměřené na casuální hráče, může to klidně být hardcore exkluzivita pro konzoli, dokonce to může být od třetí strany, ale exluzivně pro Wii U. Jedině něco takového by dokázalo změnit vývoj, nic jiného. Osobně už ani nevěřím tomu MK8 — to je hra, kterou si samozřejmě všichni majitelé Wii U koupí, ale aby to udržitelně (tedy ne jen jednorázový výkyv) posílilo prodeje konzole, to je podle mě naivní představa. Nenabídne to natolik zásadně vylepšený zážitek oproti MKWii, aby majitelé Wii chtěli upgradovat.

      Otázka je, kdy a kdo je schopen s něčím takovým přijít. Nintendo to už párkrát dokázalo a zrovna ve chvílích, kdy bylo docela v krizi — Pokémoni, Wii i DS jsou takové příklady. Pokémoni jsou přímo vzorový příklad — dokázali rozpumpovat prodeje slaboučkého hardwaru, který měl svůj vrchol zdánlivě za sebou. Jestli Nintendo s něčím tak revolučním dokáže přijít i pro Wii U, to je samozřejmě velkou otázkou a asi by si na to nikdo nevsadil (ani já ne).

      HDD je podle mě minoritním problémem konzole, navíc snadno řešitelným (ať již pro zákazníka dokoupením HDD, nebo pro výrobce vydáním novějšího modelu). Nemyslím si, že by vydání 200GB verze Wii U jakkoliv nabudilo jeho prodeje, podle mě vůbec ne. Ve skutečnosti je malá úložná paměť jen laciným klackem pro ty, kteří chtějí Wii U bít. Při nákupu se podle toho zákazníci nerozhodují.

      • Burak napsal:

        jj těžká situace a bude to těžší jak postupně se začne rozjíždět konkurence. 🙁

        Zajímavá myšlenka je toho revolučního zážitku. Škoda, že ten gamepad nefunguje i samostatně jako přenositelná konzole, kdy by člověk zapařil doma a pak si sebou vzal gamepad do autobusu a pokračoval 😉

      • onik81 napsal:

        No jestli MK8 koupí každý majitel WiiU, tak to asi musí znamenat, že já o tu konzoli nějakým způsobem přijdu :)) MK8 je asi zábava, ale pro mě například děsná blbost a příklad toho, co je na Nintendu špatně.

        Konkurence jede na více frontách. Snaží se zaujmout výkonem, funkcemi herními a hlavně neherními a pak specifickým zážitkem, co jinde není. Nintendo má částečně jen to poslední a je to spíš napůl.

        Vzhledem k tomu, že nemá tu možnost dotovat si konzoli z jiného sektoru, jako Sony a MS, tak logicky výkonem nemůže konkurovat. Ale hry jsou především o nápadu a grafika nemusí nutně být ta nej. Tu by problém nebyl. Firma ale naprosto pohořela nabídkou her, kdy se nedokázala posunout. V podstatě nabízí stále to samé pro stejnou a velmi omezenou skupinu hráčů. Tady musí zamakat nejvíc. Může být zaměřená na plošinovky, ale pouze tak, aby to bylo právě to, čím se odlišuje. Ne na tom stavět samotnou existenci.
        Herní a neherní funkce z nějakého důvodu totálně zanedbali. Proběhlo mnoho výzkumů jak lidi používají konzole a ukázalo se, že přes 40% je má hlavně na neherní aktivity. Přesto konkurence vydělává i tam. To jsou služby jako netflix a spol.
        Unikátní zážitek nabídlo hlavně Wii a jednoduše se jim povedlo přijít s dobrým nápadem ve správný čas za super peníze. Ale na to neměli sázet. Nikdo nedokáže neustále nosit revoluční změny a přitom si udržet zájem. Musí to mít i nějakou spojitost a vývoj. Dnes to snad vidí…
        MS i Sony ví, že odlišení je důležité, ale nemusí to samo o sobě vydělávat. Stačí, že to nakopne prodeje a pak noví hráči kupují miliony tuctových her. Z toho se pak dotují další a další hry a funkce, které opět nevydělají, ale zase posilují prodeje. Proč se Nintendo snaží dělat to naopak, nechápu.

    • El_Scorpio napsal:

      Poseidon, vyborne napisane, suhlas! Honza tiez suhlasim s mnohymi vecami a tiez som toho nazoru ze prekamani Pokemoni na Wii U by dokazali konzolu nastartovat.

      • Poseidon napsal:

        Díky – jinak Pokémoni jsou spíše vhodnější na přenosný konzole – ale co by se určitě všem příznivcům líbilo – to jsou Pokémoni ve stylu Skylanders (figurky na poličku a odlišné hraní za jejich postavy) – to by byla bomba :). N by nemělo přešvihnut cenu postaviček (skylanders a disney je docela drahý) – tohle nikde jinde zákazník nenajde, proto by mohli nalákat jejich příznivce. Věřím, že by jim taková hra zvedla poptávku, navíc když nabídnou propojení s novými Pokémony na 3DS – vznikla by Pokémoní láhůdka :).

        Honza: souhlas, problém je, že N neumí najít vhodné dodavatele, tak aby konzole nebyla ztrátová – tím by vyřešily cenu a mohli tak konkurovat. HDD je minoritní, přesto při jeho pořízení zdražuje konzoli. Jinak cena Wii (kupoval jsem v roce 2007/8 8tis – v té době PS3 stála asi 13-14tis, což byl nezanedbatelný rozdíl ceny a v poměru her vyhrálo v té době Wii.

        • honza napsal:

          Pokémoni ve stylu Skylanders, s využitím NFC v GamePadu, jsou po čertech zajímavý nápad. Měl bys to napsat do Nintenda 🙂

          • Poseidon napsal:

            Díky asi napíšu Iwatovi 🙂 – normálně si to nechám patentovat :).

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *