Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge — recenze

Dnes jsem si pro vás připravil recenzi na krvavou ninjovskou akci Ninja Gaiden 3 Razor’s edge. Ačkoli se jedná už o starší titul na Wii U (začátek roku), musíme vzít za vděk i ten. Her na Wii U zatím není mnoho a není nic lepšího než se před připravovanou herní smrští připomenout u recenze jedné z nesmrtelných klasik – takže se dobře usaďte, protože dnes to bude na ostří nože!

Ostré jako břitva!

Zdá se, že ostrost břitvy byla to, co chybělo původní hře, vydané před téměř rokem, na systémy SONY a Microsoftu. Team Ninja vyslyšel výtky fanoušků a vše co se jim na první pokus nepodařilo, zde opravili. Hra je obtížnější, záživnější a jednoduše lepší. Pravdou ale zůstává, že s obtížností, která byla často kritizována v prvním vydání pro svou jednoduchost, tentokráte vývojáři přeletěli na druhou stran extrému a udělali hru, u které se zatraceně zapotíte i na medium. Bossové jsou například natolik „nabušení“, že se mi mnohé povedlo vyřídit na střední obtížnost až na 15-20 pokus, některé dokonce vůbec a byl jsem s hanbou nucen snížit obtížnost na hero.

Pozn.: Obtížnost hero je jakýmsi východiskem z neřešitelných situací. Zapnou se vám automatické kryty a úhyby – jste tedy prakticky nesmrtelní. (Pokud nespadnete, či se nedopustíte jiné patetické smrti.) Hra se vás sama zeptá, jestli nechcete snížit obtížnost, pokud některou pasáž opakujete cca po desáté.

V každém případě, žádná jiná hra vám nedá takový pocit uspokojení z vlastního výkonu. Projít touto hrou na některou z obtížností vyšších než hero člověka opravdu zahřeje u srdíčka :‘).

Dalším z vylepšení je jakási tabulka odemykatelných schopností – něco jako skill tree ve fenomenálním World of Warcraft – s tím rozdílem, že zde (pokud na to máte dostatek karmy) můžete mít všechny. Je zde asi 12 odlišných schopností, z nichž polovinu tvoří manipulace se zbraněmi a mezi dalšími nalezneme magii ninpo, vylepšení životů a pár speciálních manévrů. Ty můžete většinou vylepšovat v rámci 3 levlů – nečekejte žádné dramatické změny, vyšší level = větší síla a více nových komb (u zbraní).

Ninja co by potřeboval brýle

Bohužel hře musíme přiznat, že vypadá v porovnání s nejnovějšími Wii U peckami (jako Rayman Legends, Wonderful 101 aj.) poněkud rozmazaně. Nejedná se o nic katastrofického, jen se nemohu ubránit pocitu, že to šlo zkrátka udělat lépe. Možná je to však vykoupení za relativně stabilní a vysoké FPS, které je u tohoto typu her opravdu zapotřebí. I když i zde se čas od času stane, že se hra jakoby zpomalí (v situacích kdy se toho na obrazovce moc děje, jako když kolem vybuchují rakety a vy řežete všechny možné i nemožné končetiny a stroje na kusy) Co se týče zvuku a hudby, ohodnotil bych je slovy lehce nadprůměrný. Zvuky takové jsou přijatelné, na opakující se hlášky nepřátel (jako I’ll cut you to pieces) jsme už z podobných her zvyklí, přesto by neškodilo, kdyby jich bylo alespoň více než 3-5. Hudební doprovod je také na rozumné úrovni, obzvláště pak ústřední melodie, která zkrátka zvyšuje epičnost čehokoli z 0 na 10. Tomu prostě říkám bad-ass theme.

Město duchů

Poslední část bych rád věnoval multiplayeru. Bohužel to bude jenom smutná strofa. Pokud se vyloženě nedomluvíte s kamarádem, moc si nezahrajete, hráčů je zde málo a když už na nějakého narazíte, bude to povětšinou nějaký řezník, který (pokud nejste opravdoví NG machři) vás rozseká na cucky. Sami se ale můžete pustit do módu Ninja Trials, kde odvracíte jednu vlnu nepřátel za druhou a levelujete svého defaultního ninju, kterého můžete následně strojit do všemožných kimon a vybavovat ho rozličnými zbraněmi. Škoda. Multiplayer by mohl být zajímavý, obzvláště jsem se těšil na online souboje 8 ninjů (clan wars), bohužel jsem nikdy nenašel dost hráčů.

Shrnutí

Ninja Gaiden3 na Wii U ční vysoko nad kdysi vydaným původním dílem, přesto se nejedná o hru pro každého – potřebujete nervy z oceli a zatraceně rychlé ruce. Grafika také není úplně košer, ale za ten pocit z výhry a úspěchu tahle hra prostě stojí. Příběh, o kterém jsem zde nemluvil, je také dobrým důvodem k pořízení. Celkově je prostě Ninja Gaiden 3 hra ze staré školy a nic neodpouští – budete ji milovat nebo nenávidět, nic mezi tím. Tohle je přesně ta vlastnost, která dělá velikány.

Známka:

7/10