Než vyšel Nintendo Switch, tak jsme několikrát od Nintenda slyšeli, že se poučí z chyb Wii U a vyvaruje se jich u další konzole. Nyní se na toto téma po delší době vyjádřili Bill Trinen a Doug Bowser z amerického Nintenda. Trinen řekl…
„Když se podíváte na systém Wii U, už jen na jeho menu — čas, po který systému trvalo, než nastaroval, abyste mohli začít hrát — to určitě spoustě hráčů vadilo a bylo to překážkou.
Vzhledem k tomu, že Switch si můžete vzít s sebou, bylo nutné zajistit, abyste mohli okamžitě hrát. To je podle mě jedno jasné poučení z éry Wii U, kdy Nintendo řeklo, že se na problém podívá a dramaticky ho zlepší.“
Bowser pak komentoval další problém Wii U, kterým byl nedostatek vydávaných her…
„Měli jsme nadbytek her při vydání Wii U a pak jsme zažili na nějakou dobu období sucha. Z hlediska first-party nám velmi záleželo na Switchi. Vydali jsme ho s hrou The Legend of Zelda: Breath of the Wild, která byla obrovsky úspěšná, pomohla prodeji hardwaru a přivedla řadu nových lidí k celé herní sérii. A potom následovalo Mario Kart a řada dalších her, které jsme vydávali poté. To bylo skutečně důležité poučení z Wii U, na kterém jsme pracovali.“
Bowser také komentoval, jak se Nintendo snaží naslouchat fanouškům…
„Naším cílem je, aby hráči byli spokojení. Chceme, aby lidé měli přístup k našemu hardwaru, k našemu obsahu, aby měli skvělé zážitky. Takže neustále sledujeme trh a snažíme se vnímat trendy a podle nich se přizpůsobovat. Rozhodně nasloucháme.“
Stejně nepřiznají to, že chyba byla v marketingu, většinou to totiž vypadalo, že to je jenom příslušenství k původnímu Wii, stačí se podívat předvedení na E3
…ale ano, tohle pochopení o pochybení stran Nintenda už taky v rozhovorech proběhlo. Možná příliš spoléhali na to, jaký zvuk a ohlas tehdy Wii mělo.
Tak oni na to pořád nepřišli …..