Nintendo ohledně prodejů Wii U, 2DS a dalších tématech

Britský server MCV uskutečnil rozhovor se šéfkou marketingu Nintenda UK, Shelly Pearce. V rozhovoru se dostalo na řadu citlivých témat, třeba na prodeje Wii U…

„Obchodníci potřebují vidět, že se prodeje Wii U zlepšují. Každý v to doufá. Nemáme u Wii U prodeje, jaké bychom si přáli. Neměli jsme dostatečnou nabídku softwaru v první polovině letošního roku. Ale máme určité ambiciózní cíle, speciálně vzhledem k tomu, že nyní vycházejí naše nejsilnější značky. Přicházíme se skutečně silnou nabídkou her. Obchodníci vidí, že Wii U je v mnohem lepší pozici, než bylo o minulých vánocích.“

Jak nadcházející tituly pro Wii U vzbuzují v Nintendu naděje ohledně prodejů…

„Máme velké štěstí, že pracujeme pro společnost, která nabízí skvělé věci. Tak jako všichni i my jsme byli zklamaní z prodejů. Ale věděli jsme, co se chystá, takže jsme byli potichu, ale jistí. V této chvíli je v naší kanceláři skutečně atmosféra pohybu vpřed.“

O vysvětlování, že Wii U je odlišné od Wii…

„Během uvedení bylo velké nedorozumění o tom, co to je Wii U. Velkým poselstvím pro nás je vysvětlit rodičům, že je to nová konzole a nový ovladač. Co se týká marketingu, odvedli jsme dobrou práci směrem k otcům a ti to nyní chápou dobře. Ale mnoho matek to dosavad neví. Ony kupují to, co je jim doporučeno a když jdou do obchodu, tak jim prodavač musí vysvětlit, že to je nový druh hardwaru.“

Že v mnoha rodinách se nadále aktivně používá Wii…

„Z našich průzkumů víme, že Wii nadále zůstává naší nejznámější značkou. A udělali jsme si několik studií z kterých vidíme, že mnoho rodin stále aktivně hraje na Wii. Možná to jako průmysl tolik nevnímáme, protože se soustředíme primárně na naše core fanoušky, kteří samozřejmě na Wii již v dnešní době nehrají. Já sama bych se sama osobně viděla jako matka toho věku, kdy si většina takových lidí teprve kupuje svoji první konzoli nebo nadále hraje na Wii. A skrze naše partnerství s Tescem víme, že mnoho rodin takto nadále hraje a dodnes si nekoupilo nic dalšího. Takže to je ve skutečnosti skvělá příležitost, pokud dokážeme tyto lidi informovat (o nové konzoli)“

O tom, že problémem Wii U není cena…

„Hodně se hovořilo o tom, jestli je problémem cena. Nemyslíme si to. Myslím si, že největším problémem je informovat lidi a nabídnout jim lákavé věci. Tuto vánoční sezónu bude Wii U na o trochu nižší ceně než loni a také bude vypadat o něco levněji i díky tomu, že vycházejí nové konzole, které budou dražší. Ale hlavní věcí je hodnota. Zpětná kompatibilita, to, že si nemusíte dokupovat další ovladače — pro matky jsou tohle velmi důležité věci.“

Jak se Wii U liší od PS4 a Xboxu One…

„Wii U je velmi odlišné od ostatních konzolí. Našim středobodem jsou rodiny a děti, ale současně nesmíme zapomínat na core Nintendo fanoušky, kteří tvoří náš základ. Ano, je zde překryv s core fanoušky, kteří kupují i ostatní konzole, ale obecně se jedná o dvě různé skupiny zákazníků. Předpokládám, že naše marketingové aktivity budou odlišné. Když vycházejí nové konzole, ať už od kohokoliv, pak lidé více hovoří o hraní. Dostane to hry do novin. A to přináší této kategorii zboží mnohem více pozornosti. Takže doufejme, že z obchodního hlediska to budou velmi dobré vánoce.“

Nintendo věří, že nabídka her podpoří vánoční prodeje 3DS…

„3DS bylo nejlépe prodávanou konzolí letos v létě. Viděli jsme skutečně pohyb a to bylo skvělé. Věříme, že to bude nejlépe prodávaný hardware také o letošních vánocích, k čemuž pomůžou klíčové značky, které se chystají na vydání.“

Ohledně propagace a předobjednávek Pokémon X / Y…

„Máme zde samozřejmě masu fanoušků, ale také je zde mnoho mladých chlapců, včetně mého syna, kteří ještě Pokémony neznají, protože nebyli na světě, když měla tato značka hlavní vlnu. Takže jsme připravili materiály, které vysvětlují Pokénony nováčkům. Ohledně předobjednávek, registrujeme větší zájem než při vydání hry Pokémon Black / White. Ale věřím, že je to dáno i obecně větším zájmem o hry.“

Ohledně propagace starších her pro 3DS

„Když vyšla hra Animal Crossing: New Leaf, tak si ji většinově kupovali fanoušci Nintenda. A nyní se posunujeme do další fáze: dívky, které si koupily předchozí díl. Také zvažujeme novou propagaci některých jiných starších titulů pro tuto skupinu zákazníků.“

A o novém Nintendu 2DS…

„Obchodníci jsou velmi nadšení z Nintenda 2DS. Musíme zvýšit povědomí o něm mezi rodiči a dětmi. Míříme s tím na polovinu října. Když hovoříme o mainstreamových zákaznících, pak nelze propagovat něco, co běžně nemohou koupit v obchodech. 2DS nabízí magickou cenu, což je pro rodiny a děti velký rozdíl. 2DS bude přítomno všude, kde budou nějaké aktivity pro rodiny nebo ohledně Pokémonů.“

Zdroj

Štítky: , , , , , ,

3× okomentováno Nintendo ohledně prodejů Wii U, 2DS a dalších tématech

  1. kefka.palazzo napsal:

    Nintendo si za neštěstí kolem WiiU může zcela samo vydat relativně drahou (na poměry Nintendo) konzoli a nevydat k ní žádné kvalitní hry téměř 1 rok, spolehnout se na zrádné 3rd party (EA, Ubisoft) a jejich příšerný odpad (ZombiU) který je navíc zcela mimo cílovou skupinu kupující Nintendo. Reakce Nintendo fans je odpovídající a dlužno podotknout rozumná.

    Naštěstí Nintendo fans nejsou lůza jako příznivci Sony kteří kupují jakýkoliv odpad jen proto že je cool.

  2. nit.cz napsal:

    ZombiU je skvělá hra!

  3. redfireuniverse8@gmail.com napsal:

    pořád nechápu proč je takovej problém pojmenovat konzoli úplně jinak… Takhle si to všichni pletou…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *