Rayman Legends – recenze (ninty.cz)

V dnešní recenzi se podíváme na titul, který byl dlouho očekávaný a o kterém bylo jasné už od samotného oznámení, že se bude jednat o jednu z největších pecek na Wii U. Nejde o nic jiného než Raymana Legends. Jak obstál v naší recenzi?

Jako obraz

Za normálních okolností bych začal jinde, ale Rayman je natolik nádhernou hrou, že si to nemohu odpustit. Grafický styl je neotřelý a vypadá úchvatně. Hře se z tohoto pohledu nedá snad ani nic vytknout. Vše šlape jako hodinky – hra působí dokonale plynulým dojmem a barevnost hry je úchvatná. Zdárně sekunduje i hudební doprovod, který obsahuje spoustu chytlavých a nezapomenutelných melodií. Největší lahůdkou jsou pak hudební levely na konci každého světa – budete tak hopsat do rytmu Eye of the Tiger z Rockyho nebo na legendární Black Betty. Moc pěkné.

Proč jsem ale začal takto, ptá se teď určitě většina z vás. Je to jednoduché – je to základní stavební kámen této hry, originální grafické i hudební pojetí hry se zkrátka nedá přejít a každého praští do očí. Co se týká hratelnosti, není zde příliš co popisovat – jde o klasickou hopsačku, která se sice značně liší třeba od takového Maria, princip ale zůstává stejný. Mám-li vyjmenovat některé z rozdílů pak je to hlavně přítomnost chackppintů, kdy je v každém levelu spoustu míst kde se hra ukládá, nevzniká tedy taková frustrace jako u Maria, kdy po každé smrti musíte jet od znova. Souvisí s tím i jistá nevýhoda: Hra už pak nepůsobí tak náročným dojmem. Rozdílná je samozřejmě i „fyzika“ postav. Rayman působí lehčím dojmem, postavy se pohybují rychleji a jejich skoky jsou takové.. plachtivé. Celkově je hratelnost také velmi plynulá a mistrovsky odladěná, takže opět není co vytknout.

Smysluplného využití se dočkal i Wii U Gamepad, které především u hry více hráčů oceníte. Jeden z hráčů bude ovládat mušku Murphyho, což je velmi kvalitní zábava na rozdíl od umisťování políček v Mariovi. V roli mušky musíte otvírat cesty ostatním, posouvat různé platformy a můžete si tak připadat jako velice důležitý člen týmu.

O zlatou medaili

Principem hry je jakési sbírání Lum, což jsou zlaté světlušky, připomínající zlatonky z Harryho Pottera (nakonec, tak jim u nás i familiárně říkáme). Za jejich sbírání získáváte především nové postavy. Poslední pak za ultimátních 1.000.000. Zdá se to sice jako obrovské číslo, bratr ale překonal celou hru za cca 1 týden na 100%, a to, se mi při vší úctě, v Mariovi nikdy nepovedlo (dokončit hru za tak krátkou dobu). Jedním z mocných způsobů jak Lumy získávat je vyhráváním v každodenních výzvách, kde každý den soupeříte s ostatními hráči online v překonání náhodně vygenerovaného levelu (pro onen den nebo týden) a to buďto na čas, vzdálenost uraženou do smrti nebo co nejrychlejší posbírání Lum. Kapitolou samou pro sebe jsou pak levely za mušku Murphyho, kde se snažíte aby počítačem ovládaná postava doběhla co nejdál beze smrti. Tento multiplayer je opravdu dobrý. Mohu zaručit, že vás překonávání výzev opravdu chytne. Osobně to považuji za to nejlepší ze hry. Tuto část jste si mohli vyzkoušet přes léto skrze Rayman challange app, která byla dostupná zdarma na eshopu – ti kteří jste jí zkoušeli pak určitě víte, o čem mluvím.

Jako James Bond¨

Nakonec tedy k pestrosti hry. Hra obsahuje široký výčet světů, např. řecký Olympus-Maximus nebo špiónský 20.000 Lumas under the sea. Druhý zmiňovaný považuji za nejlepší, protože jsou v něm do obyčejné plošinovky zakomponovány prvky stealth akcí. Nápadité. Samozřejmě nesmím opomenout středověký svět, který znáte z artworků a trailerů, a který je v podstatě ústředním tématem celé hry a hudba v něm je prostě úchvatná. Ve hře se utkáte se spoustou Bossů ať už to budou draci nebo třeba wressler – všichni jsou originální a epičtí a patří k tomu nejlepšímu co hra může nabídnout a taky všeobecně k tomu nejlepšímu co můžou nabídnout dnešní hopsačky. Tady by si měl tým stojící za Mariem vzít ponaučení.

Co dodat, jde o perfektní plošinovku, která se nebere příliš vážně a dočkáte se v ní parodie na současnou popkulturu – jedna z nejlepších (ne-li nejlepší) hra na Wii U a každý kdo jí nehrál by měl svou chybu napravit. Hra sice mohla obsahovat trochu lepší znovuhratelnost, na druhou stranu si v ní ale zahrajete fotbal a nic to nemění na jejich kvalitách ani konečném skóre:

Známka: 10/10

EDIT: Tak jsem si hru ještě teďka zajel a musím dát Sisovi za pravdu, Rayman si tu desítku fakt zaslouží  😉 momentálně nejlepší Wii U hra

5× okomentováno Rayman Legends – recenze (ninty.cz)

1. Sis napsal:

Spatna recenze. Dobra by dala jasnych 10/10! 😉 Kazdopadne souhlasim, vyjimecna hra, hlavne pri lokalnim multiplayeru s WiiU gamepadem.

2. viking749 napsal:

Hmm nemohu než souhlasit, musel jsem to nakonec upravit, dlouho jsem mezi tím váhal, trochu mi vadila ta délka a některé věci, navíc jsem byl asi přeplošinovkovaný, ale znovu říkám – co se Wii U týká, tak asi nejlepší hra

3. petr napsal:

recenze ok ,ale je to smutné jestli Rayman Legends je jedna z nejlepších (ne-li nejlepší) hra na Wii U .chudaci co koupili wii u moc toho nemají když nellepší hra na wii u vycházi i na ostatních platformach.bida a velka chyba Nintenda chceto more only wii u games

4. Cru4l napsal:

petr: Až tak nesouhlasim. Wii U verze Rayman Legends je diametrálně odlišná záležitost oproti zbyku konzolí. Původně to taky měla být exkluzivita Wii U. Jinak recenze je poměrně krátká a spíš popisná, přesto ok 🙂

5. Poseidon napsal:

Zase tak diametrálně odlišná ta hra na Wii U není, navíc některé prvky jsou využity u Vity. Legends je fakt špica a dotáhnout vše na 100% je docela na dlouho, přesto hra baví a přináší i staré známé levely z Origins (takže jsou to jako 2 hry v jedné 😀 ).