Wii Sports Club recenze (ninty.cz)

Po dlouhé době strávené s touto sportovní hříčkou pro vás konečně přináším recenzi. Wii Sports je dnes již fenomenální série, která by se dala vystihnout jako velice odlehčený sportovní simulátor. Wii Sports Club není ničím jiným než HD remakem původního Wii Sports – s podporou hry více hráčů online a s podivným způsobem distribuce. Jak se tato verze populárních sportů od Nintenda povedla se dozvíte v následující recenzi.

V Nintendu se vydali zajímavým směrem a rozhodli se poskytnout hráčům stále se rozšiřující nabídku sportů, které je ovšem nutné nakupovat postupně nebo předplatit sporty všechny na dobu jednoho dne. Momentálně jsou na seznamu tři – Tenis, Bowling a Golf. V následujících odstavcích se podíváme na každý z těchto sportů podrobněji.

Tenis

Tenis nenabízí oproti Wii verzi pranic závratného, velkým plusem je ale podpora Wii motion plus, která způsobuje, že nyní jsou všechny vaše údery směřovány tam kam jste zamýšleli a můžete své údery umisťovat jako Roger Federer. Stále zde ovšem není možnost klasické dvouhry. Stejně jako u všech sportů ve Wii Sports Club je zde na vybranou mezi třemi módy – Online, Lokální hra a Trénink (resp. V originále Skill shaper, čili jakýsi „zlepšovač dovedností“). Online a Lokální hra nabízejí klasické zápasy, v lokální hře si navíc můžete určit na kolik vítězných gamů budete hrát. V Tréninku si procvičíte své tenisové dovednosti ve 3 „minihrách“, mezi kterými je asi nejchytlavější disciplína kde se snažíte hrát míčky skrze obruče na hřišti.

Bowling

Bowling je v podstatě totožný s Bowlingem ze Wii Sports Resort, takže mě ničím výrazněji neoslovil. Jedinou výhodou je, že nyní běží v HD. I zde je na vybranou ze tří módů, které jsou v podstatě totožné s těmi tenisovými. Zajímavým zpestřením je možnost volby hry na klasických 10 nebo na bláznivých 100 kuželek. Mezi tréninkovými minihrami vyniká disciplína, kde se snažíte projet kolem překážek a poshazovat kuželky – jde v podstatě o nácvik rotace koule.

Golf

Golf mi učaroval ze všech tří momentálně nabízených disciplín asi nejvíce. Má velmi působivé využití Gamepadu, kdy při hraní úderu Wii motem máte Gamepad umístěn pod nohama a vidíte v něm míček a hlavici hole, požitek z hraní je najednou mnohem více golfovější a Nintendo mi udělalo s touto inovací velikou radost. Stejně jako všude jinde i zde máme tři módy a v tom tréninkovém tři disciplíny – mezi nimi třeba putování nebo přihrávku na green (resp. V tomto případě na terč).

Tolik tedy k samotným sportům. Co se týká audiovizuální stránky, nejedná se o žádný zázrak, ale na poměry Wii Sports hry dostačující. Zvuky jsou na stejné úrovni. Prostředí na stadiónech a hřištích je bohužel poněkud strohé a atmosféra žádná. Pokud bych to měl shrnout, Wii Sports Club žádné vizuální orgie nepřináší, nabízí ale lehce pochopitelnou a pěknou zábavu na párty a když má člověk štěstí zahraje si dobře i Online. S Onlinem je spojena bohužel jistá komplikace – ne jedna ale rovnou dvě – podstatnější je ta, že není s kým hrát a když už si zahrajete, jsou zápasy často zasekané, což u Bowlingu a Golfu není nutně problém, ovšem hru Tenisu to poněkud komplikuje.

Celkově je Wii Sports Club zajímavou volbou na párty, naproti tomu nový online není až taková zábava (především z výše popsaných důvodů) a sportů je zatím málo. K tomu připočtěme pofidérní systém prodeje a náhle se dostáváme k závěru, že se jedná o hru, která je zkrátka průměrná. Bowling vyvolává pocity zklamání, Tenis je i přes své výborné ovládání veskrze obyčejný a pomyslnou zářící hvězdou je prozatím Golf. Samozřejmě hrajete-li s dalšími třemi přáteli je situace zcela jiná, která hra se ale v takovém počtu lidí nehraje dobře? Hře ve čtyřech naopak Tenis zcela kraluje – především pro svou jednoduchost a akčnost.  Pokud hráváte běžně jen ve 2-3 lidech dostáváte se do situace, o které zde píši. Doufejme tedy, že se v budoucnu objeví i Baseball  a doufejme, že posune tuto sportovní sbírku zase o kousek výše tak jak se to povedlo Golfu.

Hodnocení

Single player – 4/10

Multi player – 7/10